י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אינפלציה מרקיעת שחקים

ארגנטינה: פופוליסט ימני קיצוני זכה בפריימריז לנשיאות

חאבייר מיליי, מנהיג ימני קיצוני השיג ניצחון מפתיע שפתח לו את הדרך להפוך למועמד המוביל לנשיאות בבחירות הכלליות באוקטובר. הוא רוצה להחליף את הפסו הארגנטינאי בדולר האמריקאי כמטבע העיקרי  

ארגנטינה: פופוליסט ימני קיצוני זכה בפריימריז לנשיאות
חאבייר מיליי מוקף בתומכיו צילום: Javier Milei facebook

הפוליטיקאי הפופוליסט הימני קיצוני חאבייר מיליי ניצח בגדול בפריימריז בארגנטינה לנשיאות, כש-90% מהקלפיות נספרו, מיליי השיג 30.5% מהקולות.

התוצאה מכה לקואליציית המרכז-שמאל הפרוניסטית וגוש האופוזיציה השמרני הראשי על רקע משבר כלכלי בארגנטינה עם אינפלציה מרקיעת שחקים. בבחירות נובמבר 2021 נבחר מיליי לכהן כחבר בית הנבחרים של ארגנטינה מטעם העיר בואנוס איירס.

מיליי מיקם את עצמו כאאוטסיידר פוליטי. מעריץ של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, תומך בסגירת הבנק המרכזי של ארגנטינה, מאמין ששינויי האקלים מתיחה ושמכירת איברים אנושיים צריכה להיות חוקית.

חוגג את ניצחונו

הוא גם רוצה להקל על תקנות הנשק בארגנטינה ולהחליף את הפסו הארגנטינאי בדולר האמריקאי כמטבע העיקרי.

לאחר פרסום התוצאות הוא אמר: "אנחנו האופוזיציה האמיתית. ארגנטינה אחרת היא בלתי אפשרית עם אותם דברים ישנים שתמיד נכשלו".

מיליי היה מחוקק בבית התחתון של הקונגרס של ארגנטינה מאז 2021. הוא התמודד לבד בפריימריז של מפלגתו 'ליברטי אדוונסס' Liberty Advances.

בארגנטינה, ההצבעה במהלך הבחירות המקדימות היא חובה. הפריימריז הם אינדיקציה לבחירות הכלליות שאמורות להיערך ב-22 באוקטובר במדינה.

תוצאות הבחירות המקדימות מעידות על חוסר שביעות רצון של הבוחרים מהממשלה ומהנשיא הלא פופולרי אלברטו פרננדס, שלא מתכנן לנסות להיבחר מחדש.

"הצמיחה של מיליי היא הפתעה. זה מדבר על הכעס של אנשים על הפוליטיקה", אמר הנשיא השמרני לשעבר מאוריסיו מאקרי. ערכו של הפסו צנח והאינפלציה השנתית מגיעה למעל 100%.

בחירות פריימריז ארגנטינה ימני קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד