י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מצבו של התינוק מוגדר טוב

בן תשעה חודשים בלע סיכת בטחון – חייו ניצלו בניתוח דחוף

בן תשעה חודשים בלע סיכת בטחון, הוריו קוראים לכל ההורים לגלות משנה זהירות, ובכל חשד לבליעת עצם זר על ידי הילדים מהרו לבית החולים

בן תשעה חודשים בלע סיכת בטחון – חייו ניצלו בניתוח דחוף
הסיכה צילום: בית החולים אסותא אשדוד

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, מלר"ד ילדים, הגיעו אמש בשעות הבוקר הורים ותינוקם בן התשעה חודשים מהעיר אשדוד. לדבריהם, הם חושדים כי בנם בלע עצם זר כלשהו, הם אינם יודעים האם בלע בוודאות ומה בלע.

עם קבלתם במלר"ד ילדים הם טופלו ע"י ד"ר הגר גור סופרמן מנהלת המלר"ד. למרות מצבו המצוין בבדיקה הוא נשלח מיד לצילום רנטגן בו נצפתה סיכת בטחון פתוחה בכניסה לוושט

התינוק נשלח במהירות לחדר הניתוח שם נותח ע"י רופאים ממחלקת אף אוזן גרון, ד"ר שוורץ וד"ר ירדן תחת הרדמה מלאה שבוצעה ע"י ד"ר מיכה שמיר.

הניתוח עבר בהצלחה ומצבו של התינוק מוגדר כעת טוב.

ד"ר הגר גור מנהלת מלר"ד ילדים אמרה: "בשעות הצהריים הובא למיון תינוק בן 8 חודשים אשר האב חשד שהכניס משהו לפיו כיוון שראה תנועות אי נוחות סביב הפה. במישוש בבית חשו בגוף זר ואף נצפה דימום קל. הוא הובא אלינו במצב מצוין אולם לאור הסיפור המחשיד בוצע צילום, אשר להפתעת כולם הדגים סיכת ביטחון פתוחה ממוקמת בוושט העליון. מדובר במצב מסוכן בו עלול להיווצר חור על ידי הסיכה בוושט, לגרום לפציעה ודליפת חומצה לחזה ואף סכנת חיים".

למיון הוזעקו צוות א.א.ג. ד"ר ירדן מתמחה וד"ר שוורץ מומחה א.א.ג. ילדים אשר הבהילו את התינוק לחדר ניתוח. בחדר ניתוח תחת הרדמה מלאה שבוצעה ע"י ד"ר מיכה שמיר הוצאה הסיכה בבטחה. "האירוע לשמחתנו הסתיים היטב אולם מדגיש שוב את החשיבות ביצירת סביבה בטוחה והשגחה קפדנית על פעוטות בכלל ובתקופת החופשים בפרט" אמרה ד"ר הגר גור.

ההורים סיפרו על מה שאירע: "אמש בשעות הבוקר חששנו שבננו הקטן מחזיק משהו בידו ומהר מאוד מכניס לפיו. חשדנו שהעצם הזר נבלע ופתחנו את הפה של בננו אך לא ראינו דבר. אז הוא החל להשתנק והחלטנו שלא להמתין ומהר מאוד הזעקנו את מד"א שפינה אותנו לביה"ח הציבורי אסותא אשדוד. נשלחנו לצילום חזה ושם ראו כי אכן הוא בלע עצם זר בדמות סיכת בטחון. הרופאים פעלו מהר מאוד ומייד הכניסו אותו לחדר הניתוח שלשמחתנו עבר בשלום. חשוב לנו לפנות לכלל ההורים: אסור להסיט אף לא לשנייה אחת את המבט מהקטנים ובכל מקרה של חשד או ספק, מייד לפנות לקבלת טיפול רפואי".

פעוט סיכה ניתוח חירום אסותא אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד