כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברוך דיין האמת

חבר הנהלת העדה: רבי שמואל ראטה זצ"ל

הלך לעולמו הרה"ח רבי שמואל הכהן ראטה זצ"ל מזקני וחשובי חסידי תולדות אברהם יצחק בבית שמש וחבר הנהלת 'העדה החרדית' והוא בן 76 בפטירתו. אביו של המשב"ק של האדמו"ר מתוא"י הרב דוד ראטה

חבר הנהלת העדה: רבי שמואל ראטה זצ"ל
הרה"ח רבי שמואל ראטה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרה"ח רבי שמואל הכהן ראטה זצ"ל מזקני וחשובי חסידי תולדות אברהם יצחק בבית שמש וחבר הנהלת 'העדה החרדית' והוא בן 76 בפטירתו.

אמש (ראשון) סבל מחום גבוה ואושפז בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, היום נפטר בפתאומיות, כאשר לצדו נמצאים בני המשפחה.

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בט"ז אב תש"ז לאביו הגה"ח רבי אברהם הכהן ראטה זצ"ל יו"ר ועד הכשרות של העדה החרדית, צאצא של ה'בעל התניא' זצ"ל. 

בילדותו למד בתלמוד תורה 'עץ חיים' בירושלים והיה חבר כיתה יחד עם ראש ישיבת בריסק הגרא"י סולובייצ'יק,

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת מאטל ע"ה, בתו של סופר הסת"ם הנודע הרה"ח רבי מנחם דוידוביץ זצ"ל מחסידי תולדות אברהם יצחק ומי שכונה "רבם של כל סופרי הסת"ם" בארץ ובעולם, רעייתו ע"ה נפטרה לפני מספר שנים. 

היה מראשוני המתיישבים בקריה החרדית בבית שמש לפני יותר משלושים שנה, והיה גר בשכנות למרא דאתרא הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ. 

במשך השנים הנחה מעמדים בעדה החרדית, וזכה לקרבה יתרה אצל הגאב"דים של 'העדה החרדית' במשך הדורות, כמו כן שימש כחבר ועד הפועל בעדה החרדית.

בחייו ידע מכאובים וייסורים רבים, לפני כמה שנים סבל מאי ספיקת לב וניצל בנס, בהמשך סבל מזיהומים והיו צריכים לקטוע את רגליו, אך עם כל זה הקפיד לעשות ברכת כוהנים עם רגלים תותבות, והיה עומד במסירות נפש של ממש, וכך בירך את עמו ישראל באהבה. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנו הרב דוד ראטה המשב"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, בנו הרב יעקב גבאי השטיבלא'ך המרכזי של תוא"י בבית שמש. אחיו:" הרה"ח רבי יעקב והרה"ח רבי חיים ראטה, חברי הנהלת העדה החרדית.

מסע הלוויה היום בשעה 17:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש הגדול דחסידי תולדות אברהם יצחק בשכונת מאה שערים בדרכה להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

תולדות אברהם יצחק העדה החרדית בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד