י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סערה: "אני יכול להרוג 8 חרדים באצבעות"

ציטוט מתוך סדרה קומית בשם 'פולישוק' ששודר אתמול - מחולל סערה חריפה • אחת הדמויות בסדרה מסבירה כי "אני יכול להרוג 8 חרדים באצבעות ככה" • גורם ל'בחדרי חרדים': "לא יתכן מצב שבו דמם של החרדים הפקר. אין שום סיכוי שמשפט דומה היה מצוטט על מיעוט אחר, אתיופים או אפילו ערבים"

פולישוק. צלם:פלאש 90
פולישוק. צלם:פלאש 90

ההסתה נגד הציבור החרדי הפכה זה מכבר לנורמה, הציבור החרדי כבר הורגל באמירות פוגעניות, מזלזלות ומשמיצות, ובקריאות גסות ואלימות לפגוע בו ובבניו.

דומה שרוח המתירנות הזו חלפה גם בקרב יוצרי הסדרה 'פולישוק', סדרה קומית המדמה את הממשל הישראלי. כך, בפרק האחרון של הסדרה ששודר אמש (ב) הובא ציטוט חריף במיוחד, שנאמר על ידי אחת הדמויות, כי "אני יכול להרוג 8 חרדים באצבעות ככה".

יודגש כי יוצרי הסדרה מציינים בסוף כל פרק כי "הסדרה הינה דמיונית לגמרי. ותכניה, אם בכלל, מבוססים על מקרים שקרו במדינות רחוקות שלא קיימות ולא יעלה על הדעת שיש להם איזה שהוא קשר לאדם או אירוע בישראל".

עם זאת, הבוטות שבאמירה, המתייחסת בין השאר למפלגה החרדית 'ש"ס' ולמנהיגה הרוחני, הספיקה כבר ליצור סערה של ממש, ולחזק את תחושת ההסתה והקלות הבלתי נסבלת שב'לחיצה על ההדק' ככל שמדובר בחרדי.

גורם חרדי בכיר הנאבק בהסתה המתמשכת אומר ל'בחדרי חרדים': "לא יתכן מצב שבו דמם של החרדים הפקר. אין שום סיכוי שמשפט דומה היה מצוטט על מיעוט אחר, אתיופים או אפילו ערבים. רק לגבי החרדים ישנה תחושה שאפשר לרמוס ולהסית נגדם ללא חשבון".

מ'קשת' נמסר: "פולישוק היא תכנית דרמה סאטירית, אשר כל קשר בינה לבין המציאות מופרך ומקרי בהחלט. גם במסגרת הסאטירה, המסרים שהפרק העביר מנוגדים לחלוטין לאמירות הדמות, וכזכור הפרק מסתיים בקריאה לקירוב לבבות בין חילונים וחרדים. מכל מקום אנו מצרים בפני מי שנפגע מהתכנים, לא הייתה כל כוונה כזו".
חרדים ערוץ 2 סדרה השמצה פולישוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד