י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

המשטרה וצה"ל פתחו במבצע ללכידת שב"חים

הבוקר החל מבצע ללכידת שוהים בלתי חוקיים: אלפי שוטרים וחיילים נפרסו ברחבי הארץ • חיילי צה"ל עצרו הלילה מבוקשים בשכם, ביניהם בני משפחתו של המפגע מתל אביב • עשרה פצועים מפעולות האיבה עדיין מאושפזים בבתי חולים בירושלים; ארבעה מהם במצב קשה • הלוייתו של סמ"ר אלמוג שילוני ז"ל תתקיים בשעה 14:00 בהר הרצל

אלמוג שילוני על רקע מראות הפיגוע בו נרצח בתל אביב, פלאש90
אלמוג שילוני על רקע מראות הפיגוע בו נרצח בתל אביב, פלאש90

המשטרה תפתח היום (ג') במבצע ארצי ללכידת שוהים בלתי חוקיים בשיתוף פעולה עם צה"ל. אלפי שוטרים, חיילים ומתנדבים ימשיכו לפעול במתכונת מוגברת ומאומצת בכל רחבי הארץ בכדי ללכוד שב"חים ומפרי סדר.

כזכור, מאז בוקר יום ראשון השבוע העלה מפכ"ל המשטרה את הכוננות לרמה ג'. המשטרה ערוכה בכוחות גדולים למניעת הפרות סדר, מוקדי 100 עובו על מנת לתת מענה מהיר לקריאות אזרחים
ומבקשת מהציבור לגלות ערנות לרכבים ואנשים חשודים ולדווח על כך למשטרה.

חיילי צה"ל עצרו במהלך הלילה את אביו ואת שלושת אחיו של נור א-דין חאשיה, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בתל אביב, בביתם במחנה הפליטים עסכר שבשכם. הכוחות ערכו גם חיפוש בבית.

משפחתו של המחבל החלה לפנות חלק מהבית מחשש שהוא עתיד להיהרס כסנקציה בעתיד הקרוב. בנוסף, צה"ל עצר בחברון את אחיו ואת גיסו של מאהר אל-השלמון, המחבל שביצע את הפיגוע בגוש עציון.

הדיון בבקשת הארכת מעצרו יתקיים הבוקר בבת משפט השלום בת"א, בפני שופט מעצרים תורן. הדיון יתקיים בהעדר החשוד שעדיין מאושפז בביה״ח.

בנוסף ביצעו חיילי צה"ל שישה מעצרים ביהודה ושומרון בשעות הלילה. בשכם נעצרו ארבעה מבוקשים ממשפחת המחבל, בכפר תלת דרומית לקלקיליה נעצר מבוקש אחד, ובחברון נעצר פעיל חמאס אחד לחקירה.

במהלך הלילה התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ירושלים על צעירים שיידו אבנים לעבר מונית ברחוב פסח חברוני, המונית המשיכה בנסיעה. שוטרי מרחב מוריה שהוזעקו למקום איתרו ועצרו ארבע קטינים יהודים כבני 13 אשר הודו במעשה, שבוצע ככל הנראה על רקע לאומני.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת מקיים בימים אלו סיורים וביקורים בשכונות מזרח העיר ונפגש עם מנהיג הציבור בשכונות. בימים האחרונים סייר ברקת סולטאן סלימאן, צלאח א דין וצור באהר ונפגש עם המוכתארים, מנהיגי הציבור, מנהלי בתי הספר, נציגי הסוחרים והתושבים במטרה להרגיע את הרוחות ולהחזיר יחד עם התושבים את השקט והשגרה.

ברקת סייר עם מנהיגי הציבור ודן איתם על הצרכים והאתגרים הקיימים בשכונות ועל הצורך בריסון הפרות הסדר והאלימות של בני הנוער.

עשרה פצועים מאושפזים בבתי החולים בירושלים, ביניהם פצועים קשה
מבית חולים הדסה נמסר כי מפיגוע הדקירה אמש בשבות אלון מאושפזים בהדסה עין כרם שניים. פצוע דקירה נותח במהלך הלילה, מצבו בינוני קשה, אך יציב. פצוע הירי, כנראה המחבל, נותח אף הוא ונמצא במצב קשה, מונשם ומורדם.

מהפיגועים הקודמים עדיין מאושפזים בהדסה עין כרם שלושה חיילים: מהפיגוע הראשון בירושלים חייל אחד במצב בינוני במחלקה האורטופדית. ומהפיגוע המוקדם יותר בצומת גוש עציון מאושפזים שני חיילים, אחד במצב בינוני, והשני במצב קשה בטיפול נמרץ.

מבית חולים שערי צדק נמסר כי לילה שקט עבר על פצוע הדקירה מאלון שבות. במהלך היום יוחלט האם לשחררו. פרט לו עדיין מאושפזים בשערי צדק ארבעה נפגעי איבה. שלושה בטפול נמרץ במצב קשה, ואחד באורתופדיה במצב בינוני, שגם לגביו יוחלט האם לשחררו במהלך היום.

דובר צה"ל מוסר הבוקר כי הלוויתו של חייל צה"ל סמל-ראשון אלמוג שילוני, תתקיים היום (ג'), בשעה 14:00, בבית העלמין בהר הרצל, בחלקה הצבאית. דובר צה"ל מעביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

סמל ראשון אלמוג שילוני ז"ל הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. יהי זכרו ברוך.

צפו בוידאו: הפיגוע אמש
לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים
פיגוע ישראל שבחים אינתיפאדה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד