כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הדופק חזר לאחר החייאה

בן שנה וחצי טבע בבריכה; מצבו קשה

פעוט כבן שנה וחצי טבע בבריכה ביישוב קרני שומרון ופונה עם דופק בתום פעולות החייאה. "מצאתי פעוט כבן שנה וחצי שוכב על שפת בריכה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שטבע ונמשה מהמים", תיאר חובש הצלה יוסי פדר

בן שנה וחצי טבע בבריכה; מצבו קשה
ילד שוחה בבריכה צילום: pixabay

כונני ארגון הצלה הוזעקו לקרני שומרון בעקבות דיווח על פעוט שטבע. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, ביצעו הכוננים פעולות החייאה ממושכות בפעוט כבן שנה וחצי, ולאחר שחזר הדופק, הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים מאיר בכפר סבא.

מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 18:27 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על פעוט שטבע בבריכה בקרני שומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח מאיר, פעוט בן 1.5 במצב קשה. 

חובש הצלה, יוסי פדר מדווח: "כשהגעתי למקום, מצאתי פעוט כבן שנה וחצי שוכב על שפת בריכה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שטבע ונמשה מהמים. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות אשר כללו עיסויי לב, הנשמות ומתן תרופות מצילות חיים, ולאחר שחזר הדופק הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים מאיר בכפר סבא."

חובש רפואת חירום במד"א יצחק עמרני, הוסיף וסיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפעוט מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשמבצעים בו החייאה בהדרכה טלפון של מוקד מד"א. המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה עד שליבו שב לפעום וכעת מצבו קשה."

קרני שומרון טביעה בריכה שנה וחצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד