י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הנסיבות השתנו"

חוק הגיוס: המסר הדרמטי שהעבירו בליכוד לראשי המפלגות החרדיות

חברי כנסת בליכוד העבירו מסר לראשי המפלגות החרדיות: "לא נוכל לתמוך בחוק הגיוס שמופיע בהסכמים הקואליציוניים". ראש הממשלה ושר המשפטים דורשים מהחרדים לוותר על חקיקת פסקת ההתגברות במקביל לחוק הגיוס. הערב, שר הביטחון יואב גלנט נועד עם ח"כ אריה דרעי 

דרעי וגפני במליאת הכנסת
דרעי וגפני במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (ראשון) עם ראשי המפלגות החרדיות וביקש מהם לרכך את חוק הגיוס. הדרישה העיקרית של ראש הממשלה מהחרדים היא לוותר על חקיקת פסקת ההתגברות או הפיכה של החוק ללא שפיט במקביל לחקיקת החוק.

עם זאת לפי שעה כל ראשי המפלגות החרדיות מסרבות לבקשה. שר המשפטים יריב לוין ביקש גם הוא מהחרדים לוותר על כך והוא סבור כי יש לתת לחוק הגיוס מענה משפטי רק במקרה שבג"ץ יפסול אותו ולא מראש.

על פי דיווח של העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, לדיונים אתמול בין נתניהו והחרדים קדם מסר חד משמעי שהעבירו חברי כנסת בליכוד ליהדות התורה: "לצערנו, לא נוכל לתמוך בחוק הגיוס שמופיע בהסכמים הקואליציוניים. הנסיבות במדינה השתנו" אמרו הח"כים בליכוד.

גלנט יוצא מביתו של דרעי הערב.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט נצפה הערב יוצא מביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי. בנוסף, ביום רביעי צפויה להיערך פגישה מצומצמת של מקלב, פרוש ואטיאס, יממה לפני כינוס הצוות בראשות מזכיר הממשלה יוסי פוקס.

גורם חרדי הסביר: "אם שלושת המפלגות החרדיות יגיעו לפגישה עם עמדה אחידה, זה יחזק את הכוח שלנו".

חוק הגיוס הליכוד יהדות התורה ש"ס יריב לוין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד