י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חצי מיליארד שקל

פרשיית ההונאה מסתעפת: בקשה לעיקול נכסי החברה

לאחר שנחשף החשד להונאה בחברה 'וסטו', אחד מהלקוחות האמריקאים של החברה הגיש בקשה לעיקול נכסי החברה | המשמעות היא הקפאה זמנית של כל נכסיה בישראל

פרשיית ההונאה מסתעפת: בקשה לעיקול נכסי החברה
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרשיית ההונאה לכאורה בחברת 'וסטו' שנחשפה ב'כלכליסט' ממשיכה לעורר גלי משנה. לאחר שבסוף השבוע אחד מלקוחות המרכזיים בחברה, וויט רוק ביטוחים הגיש בקשה להטלת עיקולים על החברה בבית משפט בניו יורק ובית המשפט האמריקאי אכן הוציא צו הקפאה על הנכסים של החברה בארה"ב, הום הם הגישו תביעה דומה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כך מפרסם העיתון.

הבקשה שהוגשה היא להטלת עיקולים בגובה של כחצי מיליארד שקלים על נכסי החברה בכל הבנקים, חברות הביטוח ובתי ההשקעות בישראל. במידה ואכן בית המשפט ייעתר לבקשת החברה המשמעות היא הקפאה זמנית של כל נכסי החברה בישראל עד לגובה הסכום המבוקש.

כזכור, לאחרונה נחשפה פרשיית הונאה בחברה, כחלק מהפרשיה, עלו חשדות שבטחונות שהוציאו משקיעים שרכשו ביטוחים דרך החברה, היו מזויפים לכאורה. כרגע, היקף ההונאה בחברה לא ברור, זאת עד לסיומה של חקירה שנערכת בעניין. ההערכות מדברות על מיליארדי דולרים.

מ'וסטו' נמסר ל'כלכליסט' כי "הקפאת הנכסים של החברה היא זמנית בלבד, עד לדיון שיערך במעמד הצדדים בבית המשפט ביום שלישי הקרוב. להערכת עורכי הדין של החברה לבית המשפט בארה"ב אין כל סמכות מקומית לדון בהליך ביחס לטריטוריות אחרות. וסטו מתכוונת לפעול בכל האמצעים המשפטיים על מנת להסיר את החסמים שיאפשרו המשך עבודה שוטפת למען הבראת החברה והצמחתה. יש לציין כי אין כל חשש מפני אי יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה לעובדים ולספקים".

בית המשפט המחוזי הונאה עיקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד