כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קיבלה אישור

שגרירת ארה"ב נפגשה עם העיתונאי היהודי שעצור ברוסיה

שגרירת ארה"ב ברוסיה נפגשה עם כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' העצור ברוסיה באשמה מופרכת של ריגול. השגרירה ביקרה את אוון גרשקוביץ' העיתונאי היהודי. זהו הביקור השלישי מסוגו מאז הכתב האמריקני נעצר ברוסיה במרץ האחרון

שגרירת ארה"ב נפגשה עם העיתונאי היהודי שעצור ברוסיה
העיתונאי אוון גרשקוביץ' צילום: אינסטגרם

שגרירת ארה"ב ברוסיה קיבלה אישור מבית המשפט ברוסיה לבקר את העיתונאי היהודי הכלוא ברוסיה. אוון גרשקוביץ' כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' עצור מאז חודש מרץ האחרון באשמה מופרכת של ריגול. זהו הביקור השלישי מסוגו מאז מעצרו במרץ האחרון.

ביקורה של שגרירת ארה"ב, לין טרייסי, אצל גרשקוביץ' בכלא לפורטובו במוסקבה, הגיע לאחר שתי פגישות קודמות שאושרו לאחר חילופי מסרים חריפים בין וושינגטון למוסקבה בשל מיעוט הביקורים אצל הכתב האמריקני. הביקור אתמול התרחש שישה שבועות לאחר הפגישה האחרונה של טרייסי עם גרשקוביץ' ב-3 ביולי.

"השגרירה טרייסי דיווחה כי אוון ממשיך להיות במצב בריאותי טוב ונשאר חזק, למרות הנסיבות", מסרה שגרירות ארה"ב במוסקבה בהצהרה.

גרשקוביץ', אזרח ארה"ב בן 31 שקיבל אישור ממשרד החוץ הרוסי לעבוד כעיתונאי, נעצר על ידי סוכנים משירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, בעת עבודה עיתונאית בעיר יקטרינבורג ברוסיה ב-29 במרץ. הוא מוחזק באשמת ריגול שהוא, העיתון וול סטריט ג'ורנל וממשלת ארה"ב מכחישים בתוקף.

ממשל ביידן ממשיך ללחוץ על רוסיה לשחרר את גרשקוביץ'. הנשיא ביידן אמר בחודש שעבר כי ארה"ב "רצינית לגבי חילופי שבויים" כדי להבטיח את שחרורו.

 

אוון גרשקוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה וול סטריט ג'ורנל ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד