כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מסתבך ללא הפסקה

לא יוכל לחון את עצמו: כתב אישום רביעי נגד טראמפ

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ו-18 מבעלי בריתו ותומכיו הואשמו הלילה על ידי חבר מושבעים גדול בג'ורג'יה במאמצים לבטל את תוצאות הבחירות ב-2020 במדינת ג'ורג'יה. טראמפ עצמו לחץ על פקידי המדינה לבטל את תוצאת הבחירות

לא יוכל לחון את עצמו: כתב אישום רביעי נגד טראמפ
כרזת בחירות של טראמפ צילום: Pixabay

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ו-18 מבעלי בריתו ותומכיו הואשמו על ידי חבר מושבעים גדול בג'ורג'יה בגין מאמציהם לבטל את תוצאות הבחירות ב-2020.

כמו כן, הואשמו בכתב אישום שעליו חתום שופט בית המשפט העליון של מחוז פולטון, רוברט מקבורני, עורכי הדין לשעבר של טראמפ, רודי ג'וליאני, ג'ון איסטמן, סידני פאוול, ג'נה אליס וקנת צ'סברו.

כמו כן הואשמו ראש הסגל לשעבר של הבית הלבן, מארק מדוז, פקיד משרד המשפטים לשעבר ג'פרי קלארק ומנהל התפעול של טראמפ ביום הבחירות 2020, מייקל רומן.

ההאשמות נגד הנשיא לשעבר כוללות הפרה של חוק המדינה למניעת סחטנות, קנוניה, הצהרות כוזבות ובקשה מפקיד ציבור להפר את שבועת כהונתו.

החקירה שהובילה פאני טי וויליס, התובעת המחוזי של מחוז פולטון, התמקדה בחמש פעולות שנקטו טראמפ או בעלי בריתו בשבועות שלאחר יום הבחירות, כאשר הנשיא ביידן ניצח בהפרש צמוד את ג'ורג'יה, טראמפ לחץ על פקידי המדינה לבטל את התוצאה, עובדי בחירות מקומיות הוטרדו על ידי תומכי טראמפ, כולל טענות שווא על הונאת קלפי.

חבר מושבעים מיוחד נפרד חקר את המקרים בשנה שעברה, שמע ראיות ועדויות של עשרות עדים, והמליץ ​​על כתב אישום על 19 אנשים. יש לציין כי חבר המושבעים הגדול השבוע הוא חבר מושבעים חדש שלא לקח חלק בחקירה, תפקידו היה לקבוע על סמך הראיות האם טראמפ צריך לעמוד לדין.

את שלושת כתבי האישום הקודמים נגד טראמפ שכבר הוגשו, טראמפ עצמו יכול לבטל כנשיא אם ייבחר, בכך שיחון את עצמו. אך את התיק בג'ורג'יה הוא לא יוכל לבטל גם אם ייבחר מחדש, מכיוון שלנשיאים אין סמכות חנינה על בתי המשפט במדינות, אלא רק על תיקים פדרליים.

זה המקרה הרביעי של אישומים פליליים נגד טראמפ. 1. החזקת מסמכים מסווגים בניגוד לחוק, 2. תשלום לא חוקי מכספי המפלגה, 3. אחראי למהומות הקפיטול בנסיון לבטל את תוצאות הבחירות. ועכשיו הרביעי נסיון לבטל את התוצאות במדינת ג'ורג'יה.

 

 

הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2024 דונלד טראמפ ג'ורג'יה כתבי אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד