ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סרביה מתחמשת

דיווח: המדינה מהבלקן הזמינה 20 אלף מל"טים מאיראן

משלחת של משרד החוץ הסרבי הגיעה לטהראן ותזמין 20,000 מל"טים מסוג שאהד-136. המשלחת מסרה כי"אין מכשולים לשיפור היחסים". איראן מחמשת פונדמנטליסטים נוצרים אורתודוקסים ברוסיה, ארמניה וסרביה נגד העולם הקתולי כבר שנתיים

דיווח: המדינה מהבלקן הזמינה 20 אלף מל"טים מאיראן
מל"ט צילום: Pixabay

משלחת ממשרד החוץ הסרבי ביקרה בטהרן והזמינה 20,000 מל"טים מסוג שאהד-136 המיוצרים בטהראן, המשלחת מסרה כי "אין מכשולים לשיפור היחסים". בשנתיים האחרונות איראן מחמשת את רוסיה, ארמניה וסרביה. איראן מחמשת פונדמנטליסטים נוצרים אורתודוקסים ברוסיה, ארמניה וסרביה נגד העולם הקתולי כבר שנתיים, כך דווח בסרביה.

גוראן אלכסיץ', סגן שר החוץ של סרביה, שהוביל את המשלחת הסרבית בטהרן לסיבוב שני של התייעצויות פוליטיות עם איראן, נפגש ביום ראשון האחרון עם סגן שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן לעניינים פוליטיים, עלי באגרי.

בסרביה דווח כי "איראן הראתה שאיפות להרחיב את השפעתה בבלקן ומצאה את סרביה כשותפה". איראן מכוונת למגזר הביטחוני במטרה למכור נשק לסרביה, כך על פי הדיווח בתקשורת המקומית.

באגרי תיאר את קידום שיתוף הפעולה המסחרי בין איראן למדינות הבלקן, במיוחד סרביה, כ'משהו חשוב', כך על פי הודעת המשרד האיראני. "יציבות וביטחון תלויים בחיזוק הקשרים הכלכליים, לכן חילופי הסחר וקידום שיתוף הפעולה הכלכלי הוא לא רק יעד כלכלי, אלא גם אסטרטגיה ביטחונית".

סגן השר של סרביה אמר שהוא נמצא באיראן כדי לשפר את יחסי טהראן-בלגרד. לדבריו, המדיניות של ממשלת סרביה היא לפתח יחסים עם מדינות ידידותיות, בעיקר איראן, בכל התחומים.

אלכסיץ' כינה זאת "צורך בלתי נמנע להגדיל את היקף הסחר בין שתי המדינות" והעריך את המאמצים של הנציגויות הדיפלומטיות של שתי המדינות בטהרן ובבלגרד כבעלי ערך.

סרביה לא מילאה אחר מדיניות המערב בנוגע לקשרים עם איראן, ומקיימת איתה קשרים בניגוד להחלטת האיחוד האירופי.

איראן סרביה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד