כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הואשמו בריגול

פולין עצרה שני רוסים בגין הפצת תעמולה של קבוצת וגנר

שני רוסים הואשמו בהפצת תעמולה מטעם קבוצת שכירי החרב של וגנר בשתי ערים פולניות, השניים נעצרו והואשמו בריגול, כך אמר שר הפנים מריוש קמינסקי

פולין עצרה שני רוסים בגין הפצת תעמולה של קבוצת וגנר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שר הפנים הפולני, מריוש קמינסקי, הודיע כי השלטונות עצרו שני רוסים באשמת הפצת תעמולה עבור קבוצת וגנר בשתי ערים במדינה. קמינסקי כתב כי "שירות הביטחון של פולין זיהה שני רוסים ועצר אותם באשמת הפצת תעמולה עבור קבוצת וגנר בערים קרקוב וורשה".

על פי הדיווח ברויטרס, הם פרסמו כ-300 עלונים בקרקוב ובוורשה, מתוך כ-3,000 פריטי תעמולה פרו-וגנר שהיו ברשותם, כך נמסר בהצהרה של לשכת העיתונות של השר האחראי על תיאום השירותים המיוחדים.

כזכור התקשורת הפולנית דיווחה בשבוע שעבר על כרזות שנראו בפולין הנושאות את הלוגו של וגנר עם כיתוב באנגלית האומרים: "אנחנו כאן - הצטרפו אלינו".

פולין מודאגת יותר ויותר באזור הגבול מאז הגעתם של מאות לוחמי וגנר לבלארוס בחודש שעבר בהזמנת הנשיא אלכסנדר לוקשנקו.

גם התמרונים הצבאיים של בלארוס ליד הגבול מוסיפים לחששות הללו, אם כי נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אישר שוב ושוב כי הוא "מרסן את לוחמי וגנר שרוצים לתקוף את פולין".

בנוסף, פולין עדה לעלייה במספר המהגרים המגיעים, בעיקר מהמזרח התיכון ואפריקה, שניסו לחצות את הגבול בחודשים האחרונים, מה שמגביר את החרדה והעירנות שלה בגבולות.

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין תעמולה כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד