ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עובדים רבים בדרך הביתה

לא רק בעיתון של המדינה: קיצוצים בערוצי הטלוויזיה

גל הפיטורים מגיע גם לשני ערוצי הטלוויזיה 12 ו-11. אתר טק-12 ייסגר ויתמזג עם N12. גם ב'כאן 11' מתכוונים לקצץ בכוח האדם כדי למלא את דרישות החוק. הפיטורים הללו מצטרפים לכ-115 איש מקבוצת 'ידיעות אחרונות' שצפויים לקבל מכתבי פיטורין

לא רק בעיתון של המדינה: קיצוצים בערוצי הטלוויזיה
אולפני תאגיד השידור הציבורי 'כאן' צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחרי הדיווחים בימים האחרונים על גל פיטורים שצפוי בקבוצת 'ידיעות אחרונות' ynet ו'כלכליסט' ומיזוג שלושת גופי התקשורת לאחת, צמצומים שקטים גם ב'כאן 11'. לפי דיווח של דוד ורטהיים ב'וואלה ברנז'ה', אגודת העיתונאים שמאות מחבריה עובדי תאגיד השידור פנתה במכתב חריף למנכ"ל התאגיד גולן יוכפז ולחברי מועצת התאגיד על רקע קיצוץ שההנהלה מקדמת בכוח-האדם כדי למלא את דרישות החוק עד סוף 2023, בין היתר באמצעות "פרישה מרצון". גורמים בתאגיד הגיבו ומסרו: "פועלים לפי החוק, זה אינו רצון ההנהלה".

עדו הוא מדווח כי הקיצוצים בענף מגיעים גם ל'קשת 12' (ערוץ 12). שנתיים להקמתו, ועל רקע המשבר בהייטק, אתר tech12 שסיקר את עולם ההיי-טק, ייסגר במתכונתו הנוכחית ויתמזג לתוך N12 של חברת 'החדשות'.

האתר מונה היום כ-12 עובדים, מרביתם גויסו מהעיתונות הכלכלית. כרגע מסתמן שמרביתם ייאלצו להיפרד מעבודתם. ב'קשת' אישרו את הפרטים.

ביום ראשון התכנסו עובדי 'ידיעות אחרונות', מתוך היערכות לגל הפיטורים הגדול בתולדות העיתון. באספת חירום של ועד עיתונאי ידיעות ואתר ynet, החליטו העובדים על הכרזת סכסוך עבודה בעיתון שצפוי להתמזג עם אתר ynet וצפוי צמצום דרמטי של כ-115 תקנים בשתי החברות. כך לפי הדיווח של ורטהיים ב'וואלה'.

לפי הדיווח שלו, היקף הפיטורים ב-ynet, צפוי להיות כפול מזה של 'ידיעות אחרונות'. כ-80 עובדים צפויים לעזוב את אתר ynet, וכ-35 מ'ידיעות אחרונות'. זאת בעוד במערכות התקשורת של קבוצת 'ידיעות אחרונות' ישנם כ-530 עובדים בסך הכל. 

כאן 11 קשת 12 גל פיטורים סבב פיטורים ידיעות אחרונות YNET

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד