כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ללא השתלמויות ופיתוח מקצועי

בשורה ל-15 אלף מורים במגזר החרדי

כ-15 אלף מורים במגזר החרדי יזכו להעלאת שכר ויצטרפו לרפורמת אופק חדש - אך ללא תקציב. גורמים במשרד החינוך: "הפקירו את המורים האלה, המכללות לא ערוכות לזה"

בשורה ל-15 אלף מורים במגזר החרדי
ילדים בתלמוד תורה, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כ-15 אלף מורים מהמגזר החרדי יזכו לתוספת בשכרם בשנת הלימודים הקרובה שמתחילה ביום שישי הקרוב, עם כניסתם לתוכנית 'אופק חדש' בדומה למורים עובדי מדינה. אולם כתב החינוך לירן כוג'הינוף מפרסם ב'כאן 11' כי החלק הנוסף בהסכם, שכולל הכשרה ופיתוח מקצועי למורים, לא ייצא לפועל בשל מחסור בתקציב.

מדובר במורים ברשתות 'בני יוסף' והחינוך העצמאי תחת ש"ס ויהדות התורה ששכרם יעלה בכ-30% כבר במשכורת הקרובה. אולם במסגרת הכניסה להסכם ישנה התחייבות להעלאת רמת המורים במגזר החרדי על ידי השתלמויות ופיתוח מקצועי. אך במכללות להוראה כלל לא נערכים לקורסים והשתלמויות למורים החרדים, וגורמים במשרד החינוך טוענים כי נכון לעכשיו אין בכלל תקציב להכשרה מקצועית.

גורמים במשרד החינוך מסרו כי גם אם יגיע הכסף בקרוב, כל מערך ההשתלמויות לא יכול להתחיל כמו בדרך כלל אחרי החגים. זאת בשל הסיבה שאיש לא נערך לכך.

ממשרד החינוך נמסר: "מרכיבי ההסכם כוללים גם את הצורך בפיתוח מקצועי לעובדי הוראה וכלל הגורמים הרלבנטיים במשרד נערכים למסלולי הפיתוח המקצועי הנדרשים".

מורים העלאת שכר המגזר החרדי בני יוסף החינוך העצמאי מלמדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד