כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לדרישת אייכלר: ציר הדמים הגיע לדיו בכנסת

הוועדה למאבק בתאונות הדרכים בראשות ח"כ צור, דנה היום בנעשה בנתיבי התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה

התאונה בציר בשבוע שעבר, צילום: שרגא קורצוג
התאונה בציר בשבוע שעבר, צילום: שרגא קורצוג

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, דנה היום בנעשה בנתיבי התחבורה הציבורית, לנוכח ריבוי תאונות הדרכים בהם נפגעים הולכי רגל בכלל וריבוי הנפגעים בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה בפרט.

ח"כ דוד צור פתח את הדיון וציין כי בזמן שחלף מאז שנקבע הדיון החליטה עיריית פתח תקווה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית (מת"צ) בציר ז'בוטינסקי. ח"כ ישראל אייכלר, שיזם את הדיון, הוסיף ביקש לברר אם מסגר כל המסלול או רק קטע ממנו, ואמר שצריך להחזיר את האוטובוסים לצד הימני של הכביש בנתיב מיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ).

"אמרו שאנשים יתרגלו לכך שמסלולי התחבורה הציבורית יהיו במרכז הכביש, אבל מאז נהרגים עוד ועוד אנשים, רק בציר ז'בוטינסקי נהרגו כבר 21 אנשים ועוד 51 נפגעו", אמר ח"כ אייכלר.

מנהל מחלקת תחבורה ציבורית בפתח תקווה, אבשלום שמחי, אמר כי נעשה הכל על מנת להקטין את התאונות במסלול, ולמרות זאת התאונות נמשכו. הוא הוסיף כי המסלול ייחסם כולו, לפחות עד אחרי שיסתיימו העבודות להקמת נציב הרכבת הקלה – שיחלו רק עוד 3-4 חודשים.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, אמר כי המשרד ביקש מעיריית פתח תקווה להסדיר עד מחר בבוקר את מיקום התחנות ומפרצי עצירה כדי שהאוטובוסים יוכלו לנסוע בצד הימני של הכביש. הוא הסביר כי כיום יש 3 נתיבים לרכבים פרטיים בכל כיוון, שאחד מהם יילקח לטובת נתיב תחבורה ציבורית. קצין אגף התנועה המחוזי, סגן ניצב עמי דהן, אמר כי הסגירה הייתה מתואמת עם המשטרה.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

התאונה בציר בשבוע שעבר. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי דואני, אמר כי הרשות דווקא לא הייתה שותפה להחלטה ולא זומנה לסיור של המשטרה והעירייה. מנהלת חטיבת בטיחות והסברה ברשות, עליסה בן דוד, אמרה כי הרשות זיהתה את הבעיות בנתיב והצביעה על הפתרונות.

היא התייחסה להצעת ח"כ אייכלר להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני, ואמרה כי לא תמיד זה מוכיח את עצמו בעיקר בגלל האכיפה. לדבריה, הרשות תומכת בפתרון של הקמת אי מרכזי באמצע מסלול התחבורה הציבורית – אך הדבר יצריך דלת שמאלית לאוטובוסים.

ח"כ צור סיפר כי עוד ב-2004, שהיה במשטרה, התקיים אצלו דיון לשלוח שוטרים לעבודות לטובת הרכבת הקלה בציר ואמר: "מזל שלא שלחתי אותם כי הם היו מחכים שם עד היום". הוא הוסיף כי האכיפה צריכה להיות אלקטרונית, כדי לא לעכב את התנועה, ואמר כי ועדת המשנה בראשותו תקיים דיון נוסף שיעסוק בהנגשת תחבורה ציבורית ואמצעים להסעת המונים בטווח הארוך.
תאונת דרכים זבוטינסקי פתח תקווה אייכלר ציר הדמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד