י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משוגעים, לכו לבקש סליחה מהרב כהנא • טור

ברוך מרזל מצטט את אימרתו הידועה של הרב מאיר כהנא הי"ד, וקורא לכולם לעלות לקברו ולבקש סליחה

משוגעים, לכו לבקש סליחה מהרב כהנא • טור

התורה אומרת שאם נשמע בקול ה' ונלך בחוקותיו יבואו עלינו הברכות. ואם חלילה נשטה מדרך ה', אז להיפך. אחת הקללות המתוארות בפסוקים היא "והיית משוגע ממראה עיניך".

מו"ר הרב מאיר כהנא הי"ד היה אומר באירוניה שיש כנראה כאלו הסוברים שהפסוק "והיית משוגע ממראה עיניך" הוא מצות עשה...

ואכן עדים אנו למתחולל בארצנו ושואלים:

מי המשוגע ששחרר את חיות הטרף מהכלוב נתן להם נשק להרוג ולרצוח יהודים?

מי המשוגע שנותן לאלה שעליהם העידה התורה שהם פראי אדם אפשרות להלך חופשי, לרצוח לדרוס לרמוס ולדקור יהודים?

עדיין אנחנו מזועזעים מהצעקות "ראש למטה", כלפי בחורינו הטובים איל נפתלי וגלעד הי"ד, והנה שוב חלאות האדם שוחטים יהודים ברחובה של עיר.

משוגע מי שנותן להם נשק. משוגע מי שנותן להם רישיון נהיגה. משוגע מי שנותן להם להחזיק סכין ברשותם. משוגע מי שנותן להם לשמש כאישי ציבור בכנסת ולשרת את חבריהם המחבלים, אטומי הלב הרשעים והאכזריים. ואנחנו משוגעים ממראה עיננו.

עשרים וארבע שנים חלפו מאז שנרצח מו"ר הרב כהנא הי"ד. הגיע הזמן לחזור בתשובה ולבקש סליחה. הרב כהנא זעק מתוך אהבת ישראל עצומה את מה שאומרת התורה: "ואם לא תורישו את יושבי הארץ מפניכם והיה אשר תותירו מהם לשיכים בעינכם ולצנינים בצידכם וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה והיה כאשר דימיתי לעשות להם אעשה לכם".

הרב כהנא ידע והפיץ שהתורה כוללת לא רק הלכות שבת ותפילין, אלא מדריכה אותנו לפרטי פרטים גם בעניין היחס לאויב. היו שהתעלמו ממנו והיו שנלחמו בו ולא נתנו לו אפשרות להסביר את רעיונותיו. כמה דם יהודי היה נחסך אילו היו שומעים בקולו.

היום י"ח במרחשוון, נעלה לציונו של הרב כהנא בהר המנוחות, ונכריז באזכרה ההמונית: הגיע הזמן להרים קרנה של תורה, להרים את כבודו של עם ישראל. לחזור לדרך ה' באמת.
כהנא מרזל טור סליחה משוגעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד