כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מצלמת הרכב תיעדה

כאן בישראל: פיצוץ לילי במפעל לייצור נשק; פצוע קשה

באישון ליל התרחש פיצוץ שנסיבותיו עדיין נחקרות במפעל לייצור תחמושת 'תע"ש מערכות' ברמת השרון. אדם אחד פונה במצב קשה. עד ראיה סיפר: "פתאום ראינו הבזק אור חזק מאוד. ההבזק ממש האיר את השמים כמו אור יום בבוקר. אור צהוב. ראינו פטריית עשן גדולה מעל המקום"

כאן בישראל: פיצוץ לילי במפעל לייצור נשק; פצוע קשה
הפיצוץ במפעל תעש צילום: מתוך מצלמת רכב

פיצוץ אירע הלילה (שלישי) במפעל תע"ש שמייצר ומפתח תחמושת ברמת השרון. אדם נפצע באורח קשה. נהגים שחלפו באזור באותה שעה דיווחו כי ראו הבזק אור עצום ומפחיד. במצלמת אחד הרכבים נקלט אותו הבזק אימתני.

מדוברות כבאות והצלה נמסר כי בשעה 01:40 התקבל דיווח במוקד 102 של מחוז דן אודות פיצוץ אשר אירע במפעל וכן על פצוע קשה במקום.

למקום יצאו בכוחות מעובים ומתוגברים צוותי כיבוי רבים מתחנת הרצליה ובסיוע צוותי כיבוי מתחנות מחוז דן ומחוז מרכז בפיקוד קצין המשמרת עומרי ברינקר.

עם הגעת הלוחמים למקום וחבירתם לאנשי הביטחון במפעל נמצאו מספר מוקדי בעירה מחוץ לשטח הבנוי - הלוחמים תקפו את האש במספר גזרות והשיגו שליטה על הבעירה.

לא נדרש חילוץ על ידי כוחת הכיבוי והאירוע מוגדר תחת שליטה ללא מעורבות חומרים מסוכנים. נסיבות הפיצוץ יתוחקרו בהמשך על ידי חוקר דליקות וגורמים מקצועיים במפעל.

רותם בירן, תושב הוד השרון שראה את ההבזק שנוצר מהפיצוץ סיפר ל-ynet: "רכבנו על אופניים ברחוב הפשוש בעיר, ופתאום ראינו הבזק אור חזק מאוד. ההבזק ממש האיר את השמים כמו אור יום בבוקר. אור צהוב. ראינו פטריית עשן גדולה מעל המקום. חברה חשבה שמפציצים אותנו. עצרנו את הרכיבה ואז החלטנו להתרחק מהאזור. בהתחלה חשבנו שהזינו אבל דיברנו על חברים והם אמרו שהם גם ראו".

סלבה פודלוזי, תושב פתח תקווה, סיפר ל-ynet שיצא לעשן בחלון בחדר המדרגות בבניין בו הוא מתגורר: "ראיתי פתאום הבזק אור חזק מכיוון רמת השרון. ההבזק נמשך שלוש-ארבע שניות. אור חזק ממש כמו אור יום. התרחקתי מהחלון חשבתי אולי טיל, אבל לא נשמע פיצוץ ולא היה הדף. חשבתי אולי מטאור אבל עכשיו אני מבין שזה לא מטאור".

רמת השרון מפעל תעש פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד