כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תקבל גמלה חודשית

היולדת ביצעה תנועה פתאומית - והפכה את המיילדת לנכה

יולדת ביצעה תנועה חדה, והמיילדת בבית חולים בירושלים נפגעה קשות בכתפה. לאחר מאבק, היא צפויה לקבל מהביטוח הלאומי גמלה חודשית בסך אלפי שקלים עד לסוף ימיה | הסיפור החריג במלואו

היולדת ביצעה תנועה פתאומית - והפכה את המיילדת לנכה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לידה, כך מתברר, עלולה להיות כואבת במיוחד, לא רק ליולדת, אלא גם לצוות הרפואי. על כך יכולה להעיד מיילדת כבת 39, שנפגעה קשות בכתפה במהלך לידה בבית החולים הדסה הר הצופים.

המקרה אירע במשמרת לילה בחודש יולי לפני שנתיים. תנועה חדה וחזקה, שביצעה יולדת נסערת במהלך לידה, הסבה למיילדת כאבים עזים, והיא חשה כי כתפה השמאלית זזה ממקומה. בבדיקה אכן נמצא, כי היא סובלת מפריקת כתף.

המיילדת פנתה לעו"ד יונתן שוב, כדי שייצגה בתביעה מול המוסד לביטוח לאומי (המל"ל), להכרה בה כנפגעת עבודה ולקביעת שיעור נכותה.

התביעה אותה הגיש עו"ד שוב התקבלה, וועדה רפואית מדרג ראשון, שבדקה את התובעת, קבעה לה תחילה 100 אחוזי נכות זמנית למשך שלושה חודשים, ובהמשך קבעה לה נכות צמיתה בשיעור 15 אחוזים. עו"ד שוב סבר, כי שיעור הנכות הנמוך אינו הולם את מצבה הרפואי בפועל של המיילדת, ולפיכך הגיש ערר על ההחלטה לוועדת ערר.

בערר נטען, בין היתר, כי בבדיקת MRI שבוצעה לתובעת, נמצא, כי נוסף לפריקת הכתף, היא סובלת גם מקרע ברצועת הכתף. כמו כן נטען, כי טיפול שמרני ממושך בפיזיותרפיה ומשככי כאבים לא שיפר את מצבה של התובעת, והיא נאלצה לעבור ניתוח לשחזור ותיקון הרצועה וקופסית המפרק.

עוד נטען, כי מאז הפגיעה ולמרות הטיפולים הרבים והניתוח, התובעת עודנה סובלת מכאבים עזים, מאי יציבות של הכתף, מ"קליק" מכאיב בעת ביצוע תנועות ומקשיי שינה.

עורך הדין יונתן שוב. צילום: פאני אלימלך.

לדברי עו"ד שוב, התובעת, אם לארבעה ילדים קטנים, מתקשה בביצוע פעולות היומיום כמו בישול, ניקיון, קיפול כביסה ועוד, ונזקקת לעזרת הזולת במטלות הבית.

עוד נטען, כי בעקבות התאונה, חלה פגיעה קשה בכושר השתכרותה של התובעת, שכן נכון לעכשיו היא אינה מסוגלת לעבוד בשום עבודה, ובוודאי שלא לשוב לעבודתה כמיילדת.

לאחרונה התקבל הערר שהגיש עו"ד שוב על החלטת הוועדה הרפואית במל"ל, ולתובעת נקבעו 29 אחוזי נכות צמיתה. עקב כך, תקבל המיילדת מעתה ועד לסוף ימיה קצבה קבועה בסך 3,000 שקלים לחודש.

לדברי עו"ד שוב, בימים אלה מתבררת גם הפעלת תקנה 15 לתקנות המוסד לביטוח לאומי. לדברי עו"ד שוב, על פי תקנה זו, נפגעי עבודה שנקבעו להם אחוזי נכות רפואית לצמיתות, עשויים להיות זכאים להגדלת שיעור נכותם ב- 50%, וזאת במקרה שבו הפגיעה מגבילה את כושר עבודתם ויכולת השתכרותם ובמקביל גרמה לירידה בסך ההשתכרות בשיעור של 20% לפחות.

לדבריו, במקרה זה סביר כי תופעל התקנה, ועל כן הגמלה החודשית המשולמת לתובעת צפויה להסתכם ב-4,500 שקלים בחודש למשך כל ימי חייה.

הדסה הר הצופים יולדת מיילדת קצבת נכות ביטוח לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד