כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אסון הבור בדיר אל-אסד

עצוב: הלך לעולמו לוחם האש דקל מרציאנו ז"ל שהשתתף בחילוץ

למרות שאמש דווח כי חל שיפור במצבו, הבוקר הלך לעולמו דקל יהודה מרציאנו ממעלות שקפץ שלשום לבור השופכין בדיר אל-אסד, יחד עם חברו עדנאן אסעד, במטרה להציל את סאמד אלעראמין מהעיר חברון שנפל לשם | הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הקטנה בהם בת חודש 

עצוב: הלך לעולמו לוחם האש דקל מרציאנו ז"ל שהשתתף בחילוץ
זירת האסון בדיר אל אסד צילום: דוד כהן, פלאש 90

היום בבוקר (שלישי) למרות מאמצי הרופאים נפטר לוחם האש דקל יהודה מרציאנו מהעיר מעלות שנפצע באורח אנוש לאחר שלפני יומיים נכנס לבור בדיר אל אסד.

ביומיים האחרונים דקל יהודה מרציאנו היה מאושפז בבית החולים כאשר הוא נלחם על חייו אך הבוקר נקבע מותו במרכז הרפואי לגליל בנהריה. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הקטנה בהם בת חודש בלבד.

אמש הובא לקבורה לוחם האש השני עדנאן אסעד שגם לא שרד את הנפילה לבור בעומק שמונה מטרים. בין הסופדים היו נציב הכבאות טפסר אייל כספי ומפקד מחוז צפון טפסר ניזאר פארס.

דקל ז"ל קפץ לבור ביום ראשון במטרה לחלץ את סאמד אלעראמין מהעיר חברון שנפל לבור השופכין בדיר אל-אסד.

אמש היה נראה שמצבו משתפר ומשפחתו הפצירה בציבור להרבות בתפילה, אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו בשעה 7.00 בבוקר.

מבית החולים נמסר כי "לוחם האש הובא למרכז הרפואי ביום ראשון, יחד עם שני פצועים נוספים שחולצו מתוך בור בדיר אל אסד, ואשר מותם נקבע בחדר ההלם. הוא הובא תוך כדי פעולות החייאה ובמצב אנוש, עם סכנה מיידית לחייו. בחדר ההלם הוחזר לו הדופק והפצוע הועבר לאישפוז, כשהוא מונשם, במחלקה לטיפול נמרץ כללי.

מנהל המחלקה, ד"ר אוריאל טרטמברג הוסיף "לוחם האש סבל מפגיעה רב-מערכתית, שכללה פגיעה נשימתית, פגיעה בכלי דם ובכליות, וחשד לנזק מוחי. בעקבות מצבו הכלייתי הוא חובר במהלך הלילה האחרון למכונת דיאליזה, אלא שלמרבה הצער, הדבר לא עזר ולחץ הדם שלו החל לרדת בהדרגה. לפנות בוקר, בשעותיו האחרונות, נקראה משפחתו למיטתו והוסבר מצבו. מותו נקבע בסביבות השעה 07:00".

אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "בלב שבור וכואב קיבלתי הבוקר את הידיעה על פטירתו של לוחם האש הנוסף - דקל יהודה מרציאנו ז"ל אשר בגבורה גדולה הקריב את חייו יחד עם חברו עדנאן אסעד ז"ל במהלך פעולה להצלת אדם שנפל לבור. שולח תנחומים ומחבק את משפחתו ברגעיה הקשים".
".

לוחם אש נפילה לבור דיר אל אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד