כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שותפים טבעיים?

הח"כ מהליכוד: "צריך לגייס את כל מי שבר גיוס - כולל חרדים"

ח"כ אלי דלל מהליכוד התייחס לסאגת חוק הגיוס ואמר כי "צריך לגייס את כל מי שבר גיוס - כולל חרדים". לדבריו, "לא יכול להיות שאנחנו נגיע למצב שיש ל-170 אלף איש פטור"

הח"כ מהליכוד: "צריך לגייס את כל מי שבר גיוס - כולל חרדים"
חבר הכנסת אלי דלל צילום: דוברות הכנסת

ח"כ אלי דלל (הליכוד) התייחס הבוקר (שלישי) לסערת חוק הגיוס שנידון בימים אלו ואמר: "צריך לגייס את כל מי שבר גיוס - כולל חרדים". דלל הבהיר, "מאוד מכבד את לומדי התורה אבל צריך להגביל את זה, לא יכול להיות שאנחנו נגיע למצב שיש ל-170 אלף איש פטור".

גורמים ביהדות התורה תקפו בתגובה: "הפטור של לומדי התורה מגיוס היה הרבה לפני שהשם אלי דלל פרץ לחיינו בסערת חוק היועמ"ש ממנה הוא נאלץ לחזור בו, ויימשך גם הרבה אחרי שיחזור לנתניה. יהיה רוב בכנסת לחוק הגיוס שנגבש עם משרד הביטחון, כי אחרת לא יהיה רוב לשום דבר בכנסת".

נזכיר כי על פי דיווח של העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, לדיונים אתמול בין נתניהו והחרדים קדם מסר חד משמעי שהעבירו חברי כנסת בליכוד ליהדות התורה: "לצערנו, לא נוכל לתמוך בחוק הגיוס שמופיע בהסכמים הקואליציוניים. הנסיבות במדינה השתנו" אמרו הח"כים בליכוד.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בתחילת השבוע עם ראשי המפלגות החרדיות וביקש מהם לרכך את חוק הגיוס. הדרישה העיקרית של ראש הממשלה מהחרדים היא לוותר על חקיקת פסקת ההתגברות או הפיכה של החוק ללא שפיט במקביל לחקיקת החוק.

עם זאת לפי שעה כל ראשי המפלגות החרדיות מסרבות לבקשה. שר המשפטים יריב לוין ביקש גם הוא מהחרדים לוותר על כך והוא סבור כי יש לתת לחוק הגיוס מענה משפטי רק במקרה שבג"ץ יפסול אותו ולא מראש.

 

אלי דלל חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד