כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעל חסד גדול

הקהילה היהודית באיטליה אבלה: נפטר אחד מעמודי התווך הרוחניים

רבי שמואל שלום זרוק זצ"ל מאיטליה הלך אתמול לעולמו. היה בעל חסד גדול ותמך בעשרות משפחות במשך שנים. כמו"כ היה נשיא הקהילה במשך 20 שנה. הרים את קרן היהדות בעיר ליוורנו

הקהילה היהודית באיטליה אבלה: נפטר אחד מעמודי התווך הרוחניים
רבי שמואל שלום זרוק זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: אחד מעמודי התווך הרוחניים של ק"ק ליוורנו שבאיטליה הלך לעולמו אתמול. רבי שמואל שלום זרוק זצ"ל יליד בנאגזי שבחבל טריפולי שנולד בפורים לפני 78 שנה קיבל תורה בילדותו מרבותיו המקובלים חכם אדאדי זצ"ל ועוד ומאבותיו למשפחת סאייג.

כבר בתור ילד אחרי חוק לימודיו בתלמוד תורה המקומי היה עוזר לרב המקומי ללמד ילדים קטנים ממנו, לאחר מלחמת ששת הימים גורשה כל הקהילה ורבים מהם היגרו לליוורנו שבאיטליה, מיד עם הגיעם רבי שמואל זצ"ל החל ללמד בתלמוד תורה המקומי ורבים מבני הקהילה הם תלמידיו אשר חלקם מכהנים היום בכמה מקומות בעולם.

רבי שמואל היה איש ספר ולמד תורה וקבלה יחד ובנוסף היה בעל חנות לכלי בית ולא רצה מעולם להתפרנס מן התורה, מעל חמישים שנה היה בעל קורא בתורה וגם חזן ומעולם לא קיבל פרוטה לכיסו על השנים הללו, בנוסף היה בעל חסד גדול ותמך בעשרות משפחות במשך שנים יהודים ולא יהודים.

כמו"כ היה נשיא הקהילה במשך 20 שנה ועשה רבות למען הקהילה ולהרים קרן היהדות בעיר.

מימין רבי שמואל שלום זרוק זצ"ל, לצידו הרב גולדברג ממרכז רבני אירופה. הרב אברהם דיין, לשעבר רבה של אלכסנדריה שבמצרים, ונציג יהדות מצרים באיחוד הרבנים במדינות האיסלאם. והרב אברהם יוסף.

במשך עשרות שנים היה בקשר מתמיד עם איחוד הקהילות ועזר רבות בהרבה תחומים בענייני יהדות ועולם הזה, לפני קרוב לעשר שנים הקהילה היהודית הלובית נפגשה עם שליט לוב דאז מועמאר קדאפי, ולמשלחת הזו הצטרף גם רבי שמואל, הוא זכה להוציא ספרי קודש מלוב לאיטליה ומשם לישראל.

בביקור חיזוק לימים הנוראים אלול שנה שעברה של מרכז רבני אירופה עם הרב אברהם יוסף, הרב אברהם יוסף ניגש לספריה ומצא בה את כל הש"ס למעט כרך אחד, הרב יוסף שאל את הרב המקומי הרב דיין מדוע חסר הכרך הנ"ל? והרב דיין ענה כי הכרך נמצא אצל רבי שמואל, הרב יוסף שמח כ"כ והשתעשע רבות עם רבי שמואל בדברי תורה.

ת.נ.צ.ב.ה.

איטליה לוב מועמר קדאפי ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד