כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האו"ם מזהיר

השיטפונות בסין: אספקת האורז בעולם בסכנה?

סין, יצרנית האורז הגדולה בעולם, מתמודדת בימים אלו עם שיטפונות קשים שעשויים לפגוע ביבול שלה - ולסכן את אספקת האורז העולמי. האו"ם הזהיר כי שינויי האקלים מסכנים את אספקת המזון העולמי

השיטפונות בסין: אספקת האורז בעולם בסכנה?
אורז צילום: pixabay

בקרוב מחסור בחנויות? יצרנית האורז הגדול בעולם, סין, מתמודדת עם משבר אקלים קיצוני ושיטפונות עצומים, שעשויים לפגוע ביבול שלה ולהוביל למחסור חמור באורז ברחבי העולם, כך לפי דיווח ב"כלכליסט".

בדו"ח חדש שפרסמה סוכנות הדירוג פיץ' הזהירו החוקרים מפני המשבר העולמי באורז, זאת גם על רקע עלייה של מדד מחירי האורז של האו"ם ב-2.9%. חברת הדירוג הציגה אפשרות לפיה סין תצטרך לייבא יותר אורז, ובהכרח תוביל ללחץ על המחירים הגלובליים.

בחודשים האחרונים מתמודדת סין עם שיטפונות הרסניים במיוחד, שהורסים את היבול ברחבי המדינה - במקביל לגלי חום חריגים במיוחד. סופת הטייפון דוקסורי תוקפת לאחרונה את המדינה, כאשר הבירה בייג'ינג ספגה את כמות הגשמים הכבדה ביותר זה 140 שנה.

על רקע דברים אלו הזהיר נשיא ועידת המדבור של האו"ם כי שינויי האקלים מסכנים את אספקת המזון העולמי, שצפויה לשיבושים ברחבי העולם. השינויים באקלים מקשים על מדינות נוספות שמייצאות אורז לרחבי העולם, והן נערכות בהתאם. תאילנד לדוגמא, קראה לחקלאים לשתול פחות אורז.

סין אורז שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד