כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קופנהגן: זכר ליל הבדולח - תרומות לאמבולנס לעזה

זעם בקהילה היהודית בקופנהגן על ניצול זכר השואה לצורך גיוס כספים עבור רכישת אמבולנס לרצועת עזה

צילום ארכיון: דוברות מדא
צילום ארכיון: דוברות מדא

הקהילה היהודית בקופנהגן זועמת: אירוע לציון ליל הבדולח - הפך לערב התרמה לרכישת אמבולנס עבור תושבי עזה.

האירוע התקיים ביום א' בקופנהגן לזכר הקורבנות היהודיים שנהרגו בליל הבדולח באוסטריה ובגרמניה. במהלך האירוע נאספו תרומות עבור רכישת אמבולנס לתושבי עזה. יו"ר המפלגה הירוקה האדומה הודיע כי התרומות שנאספו בערב זה יוקדשו לרכישת האמבולנס.

נשיא הקהילה היהודית בקופנהגן, ד"ר דן רוזנברג, אמר לכלי התקשורת כי מדובר בניסיון בלתי הוגן לאסוף כסף עבור אמבולנס למדינה שנמצאת במלחמה עם ישראל. "זה מצער ודוחה, שאנשים מנסים להשוות בין הרצח שביצעו הגרמנים בעם היהודי לבין המלחמה של ישראל בעזה".

אלן אחמד, חבר במפלגת השמאל-הירוקה-אדומה, שנשא דברים באירוע, אמר שכוונת גיוס הכספים להפסיק את ההפליה בין דם לדם.

מנהל המרכז לחקר השואה ורצח עם בדנמרק, יופה יוסטרגארד, אמר בתגובה כי הוא רואה באירוע ההתרמה לאויבי ישראל,-ניסיון להרוויח כסף מהסבל היהודי, וללעוג לרגשות של הציבור היהודי בערב הנצחה להרג ולרצח של בני עמו.

ליל הבדולח אירע בט"ז בחשוון תרצ"ט בגרמניה. מדובר בפוגרום שבו נהרסו כמעט כל בתי הכנסת בגרמניה, בתי קברות יהודיים רבים, אלפי חנויות בבעלות יהודים ו-29 בתי כל-בו. יותר משלושים אלף יהודים נעצרו, לעתים על-פי רשימות מוכנות מראש, ונשלחו למחנות ריכוז. בליל הפרעות נרצחו כ-400 נפש. בימים שלאחר הפרעות איבדו 400 נפש נוספים את חייהם. במחנה הריכוז בוכנוולד נרצחו 207 יהודים; בדכאו כ-185 נפש; מספר הנרצחים במחנה הריכוז זקסנהאוזן אינו ידוע.
קופנהגן עזה תרומות אמבולנס כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד