כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"נשים לוקחות עול הפרנסה כדי שהבעל יגדל בתורה"

הגרש"מ עמאר השתתף בטקס קביעת מזוזות לבית הספר 'סיעור מוחות' בירושלים, המאכלס כ-250 תלמידות • צפו

"נשים לוקחות עול הפרנסה כדי שהבעל יגדל בתורה"

טקס מרשים של קביעת מזוזות התקיים השבוע במשכן החדש ומרחיב הדעת של בית ספר "סיעור מוחות" בסניף ירושלים הכולל: סטודיו, כיתות לימוד חדישות ספריה עשירה ומרחבי לימוד והשראה. בסניף לומדות כ-250 תלמידות שהשבוע התחילו את שנת הלימודים החדשה וכן נחנכה מחלקה חדשה לעיצוב פנים.

את הטקס כיבדו בנוכחותם הראש"ל הרב שלמה משה עמאר רבה הראשי של ירושלים, ח"כ אלי ישי, מאיר תורג'מן סגן ראש העיר, צביקה כהן, הלפרין מחזיק תיק הרווחה בעיר ואישי ציבור נוספים. בטקס השתתפו כל סגל המרצים המקצועי של סיעור מוחות, תלמידות ובני משפחה.

במעמד הנכבד נקבעו מזוזות בכל חדרי הלימוד, כשבכניסה הראשית קבע את המזוזה הראש"ל שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים. הראש"ל ברך את המקום בברכת הצלחה וברכה למקום ולתלמידותיו בלימודים ובהשמה תוך שמירה על רוחניות.

"כשמלמדים מקצוע לנשים שיכול להביא פרנסה בכבוד ובנקיות, וכשמלמדים בצניעות במקום שמיוחד לנשים וגם העבודות הם עבודות שכל אחת יכולה לעבוד בביתה או במשרדים מיוחדים לכך - זה דבר גדול וגם טוב לילדים, בכך שהאישה איננה צריכה לעזוב את הבית ולהזניח את הילדים, וגם מסוגלת להביא פרנסה בכבוד כדי שהבעל יוכל ללמוד, ובשל כך רבים מגדולי הדור תמכו בלימוד הנשים".

עוד הוסיף בדבריו: "ואני בטוח בחסדי ה', אני מכיר את כל הדרך של ההתנהלות שהולך כאן שהכל עושים בדרך התורה ולא זזים לא ימינה ולא שמאלה. רק עפ' הדבר אשר יורוך שום תזוזה לא היתה ולא תיהיה, בע"ה הכל יהיה בצניעות הכל יהיה בכשרות אמיתית בקדושה אבל גם במקצועיות גבוהה ועמוקה כדי שיוכלו להביא את הפרנסה ושבניהם וילדיהם יוכלו לגדול ולהעמיד לנו גדולי הדור בע"ה יתברך.

"ברכתנו היא: "ויהי נועם ה' אלוקינו עלינו" המטרה שלנו בעולם- לקדש את החולין ומה שמותר להפוך לקדש, גם בפרנסה עובדים בדברים שהם חולין ואפשר לקדש אותם ומעלים עוד יותר בקדש.
סגן ראש העיר הרב מאיר תורג'מן: "אנו בטוחים שבי"ס שמתנהל ברמה רוחנית ומקצועית כזו שישמור על קדושתה של ירושלים ואנחנו כאן נבחרי הציבור בשבילכם - מה שתבקשו אנחנו כאן כדי לסייע לבית הספר ולהצלחתו".

סגן ראש העיר מאיר תורג'מן: "בראשות רבה הראשי של ירושלים. אין ספק שחל שינוי גדול בעולם החרדי בזה שבנות יוצאות ללמוד, לעבוד בשביל להביא פרנסה הביתה וגם לעשות את זה בכשרות ובצניעות הנכונה בגיבויו של הרב אין ספק שבלי הגיבוי של הרב שהית נותן לזה את הגיבוי שלו שזה יעשה בצורה כשרה וצנועה אני לא יודע איך זה היה נראה. אבל אנחנו מאד שמחים ואני רוצה לומר לבת של הרב. אנחנו כאן נבחרי הציבור מה שתבקשו לכבודו של הרב וירושלים אנחנו כאן כדי לסייע.

"מדובר בפרשת שבוע על אברהם אבינו שנכנס לכבשן האש ואומרים שבזכותו של יעקב ניצל אברהם אבינו מכבשן האש אברהם צריך את את נכדו כדי להנצל מכבשן האש ?אלא ,שראה ברוה"ק מה יצא ממנו איזה נכד, איזה תורה תצא מהנכד שלו. עמ"י על שמו של יעקב אבינו ובזכותו הוא ניצל מכבשן האש אנחנו רואים את המשפחה את הבת של הרב ובטוחים שהיא תשמור על קדושתה של ירושלים".



























עמאר גלריה נשים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד