ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
על הגזירות הם לא מחו

"זו בושה וחרפה" | הרבי מסאטמר תקף את אגודת ישראל בארה"ב

האדמו"ר מסאטמר תקף בחריפות את הפנייה של אגו"י בארה"ב לממשל האמריקני בעניין התערבותם ברפורמה המשפטית: "אגודת ישראל לא ראתה לנכון למחות נגד אף אחת מהגזירות של מדינת ישראל, אבל למען הפוליטיקה של המדינה כן ראתה לנכון לצאת ברבים" | האזינו להקלטה המלאה מדברי הרבי

"זו בושה וחרפה" | הרבי מסאטמר תקף את אגודת ישראל בארה"ב
האדמו"ר מסאטמר צילום: ארכיון

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר תקף את אגודת ישראל בארצות הברית אחרי ששיגרה הודעה חריפה לממשל ביידן על התערבותו בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל בנושא חקיקת הרפורמה המשפטית.

את דבריו החריפים השמיע האדמו"ר בנאום שנשא בפני אלפי חסידים במעמד ההילולא המרכזי של דודו האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל, שנערך ביום ראשון בעיר קריית יואל, אליה הגיע ממקום מושבו שבמרכז החסידות בויליאמסבורג.

"אני חייב לציין", אמר האדמו"ר, "כי לדאבוננו הפוליטיקאים של אגודת ישראל באמריקה נקטו עמדה כשהם כתבו לממשל האמריקאי מדוע הוא מתערב בנושאים הפנימיים ששייכים למדינת ישראל. זו בושה וחרפה".

האדמו"ר המשיך והסביר כי "אותה אגו"י אף פעם לא ראתה לנכון לנקוט עמדה על גזירה כלשהי של המדינה ולצאת במחאה נגדה, אבל עבור הפוליטיקה הפנימית של מדינת ישראל ראתה לנכון להתערב ולצאת ברבים. זו בבחינה של "על כבודי לא מחיתם" אבל על כבודם של פושעים מממשלת הזדון כן מחו, דבר שגם נותן חיזוק לפושעים וגם יוצר מצג כאילו שכל היהודים היראים והשלמים בדעה אחת עם כל אלה שמורדים במלכות שמים ומבצעים מרידה באומות", הוסיף האדמו"ר בכאב.

"רואים כיצד ההתחברות לרשעים מעוורת, כי "השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים"", חתם האדמו"ר את דבריו בעניין.

כזכור, אגודת ישראל בארה"ב פרסמה הודעה חריפה נגד ממשל ביידן וחברי הקונגרס על התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל בשל קידום תוכנית הרפורמה המשפטית. בהודעתה כתבו: "מחוקקים אמריקאים ופקידי ממשל אחרים, אף שהם זכאים לפרסם את דעותיהם, לא יכולים להשתמש בעמדות הכוח שלהם כדי להתערב בענייניה הפנימיים של מדינה ריבונית דמוקרטית אחרת".

"איזו צורה, אם בכלל, צריכה ללבוש רפורמה משפטית בישראל היא עניין של הישראלים לקבוע, באמצעות התהליך הדמוקרטי התוסס של ישראל".

"ארצות הברית תתרעם בצדק על ניסיונותיה של אומה אחרת להשפיע על העניינים הפוליטיים הפנימיים שלנו. חברי קונגרס ובכירים אמריקאים אחרים צריכים לחשוב על כך, ולהשאיר את הנושאים הישראליים לישראלים".

 

הרבי מסאטמר אגודת ישראל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד