כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
סערה במערכת הפוליטית

אמסלם: "צריך לטפל במורדים בצה"ל" | גלנט: "אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי"

אמסלם תקף את קציני צה"ל ואמר כי "יש מרד בתוך צה"ל, בכל צבא רגיל מטפלים במורדים - כמו שצריך לטפל במורדים". שר הביטחון הגיב: "‏פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי". הנשיא הרצוג: "מגנה בתוקף את ההשתלחויות בצה"ל ומפקדיו בימים האחרונים"

אמסלם: "צריך לטפל במורדים בצה"ל" | גלנט: "אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי"
אמסלם וגלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר דודי אמסלם אמר היום (שלישי) בריאיון לגלי צה"ל שיש מרד בתוך הצבא. אמסלם, שנשאל על מצב הכשירות של צה"ל, אמר: "לא האמנתי שהצבא יגיע למה שיגיע. אני רואה בזה מרד בתוך צה"ל. אני לא מאמין שזה במדינה דמוקרטית, זה חמור ביותר". שר הביטחון יואב גלנט הגיב לדברים והגן על קברניטי צה"ל.

"זו לא קבוצת קציני מילואים. יש מרד בתוך צה"ל", אמר אמסלם בריאיון. "מי שמורד בתוך הצבא, בכל צבא רגיל, מטפלים במורדים כמו שאמורים לטפל במורדים, ולכן אני רואה את זה כדבר חמור מאוד, ולהערכתי בלי קשר לרפורמה כזו או אחרת יהיו לזה השלכות עתידיות חמורות ביותר על המדינה". 

עוד אמר: "נכיר בעובדה ולא נגיד ש'חלק מהמתנדבים...' - אלה אנשים שאמורים להיות בקוקפיטים כי זה מסלול ההכשרה שלהם ומסלולם. היו מאות ואלפים בעבר, וכנ"ל יחידות כאלה ואחרות, מיוחדות - יש סרבנות ויש אי הגעה לשירות. אני שומע את מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל - זה במשמרת שלהם. זה נכנס לדפי ההיסטוריה, ילמדו על זה בעוד 20 ו-30 שנה יידעו מי היה הרמטכ"ל ומי היה מפקד חיל האוויר ומה קרה". 
השר הוסיף: "במדינה דמוקרטית יש דרג שהוא נבחר והוא מקדם את הדברים כפי שהוא מבין בכנסת. כשיש מחלוקת בעם מגיעים אחת לארבע שנים לקלפי. כשהחריבו את גוש קטיף זה לא היה הפיך. כאבתי את זה כאב עצום אבל הבנתי, יש החלטות. הצבא בכלל לא צד בעניין. חלק מהחיילים שעשו את זה, עשו את זה עם דמעות". 

לדבריו, "מה שקורה כרגע זה שאותם הגורמים מהווים איום על מדינת ישראל ברמת הפרוטקשן. נפרק את זה בצורה פשוטה - 'אם אתם לא עוצרים את החקיקה אנחנו נפרק את הצבא', לא משנה מה קורה בגבול הצפון ומה קורה עם האיראנים, לא משנה כלום".

"הרמטכ"ל על פי החוק כפוף לממשלה, הוא לא כתב בגלי צה"ל", הוסיף ואמר: "ולכן הוא צריך להביא ולהביע את עמדותיו, ולא רק הוא, אלא גם ראש השב"כ וראש המוסד בפורומים המתאימים. ברור לך שכרגע הנתונים הם חלק מביטחון מדינת ישראל. בואו נניח ש-100% מהטייסים לא רוצים לטוס. נסראללה עושה את החשבון ויכול להיות שבעקבות המידע הזה מחר נקבל טילים על תל אביב. זה דבר שחייב להיות חסוי ומטופל, אבל בוודאי זה התפקיד של הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לטפל באותם האנשים שעושים את ההפיכה".

שר הביטחון יואב גלנט הגיב: "יצאתי כעת מסיור ממושך עם מפקד חיל האוויר בבסיס רמון. פגשתי באנשים הטובים ביותר במדינת ישראל, אני גאה בהם. ‏פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ״ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה"ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל", כך גלנט.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב: "אני מגנה בתוקף את ההשתלחויות בצה"ל ומפקדיו בימים האחרונים. אלו אמירות שפוגעות בחוסנו של צה"ל. יש לנו צבא חזק ורמטכ״ל מצוין. חיילנו בסדיר ובמילואים מסכנים את חייהם ימים ולילות. גם היום ובכל יום. כולנו חייבים להם תודה ואהבה גדולה על פעילותם להגנה על ביטחון המדינה. תרגיעו!".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: "הפגיעה הקשה ביותר בחיילי צה״ל, בקציניו ובראשם הרמטכ״ל היא לא מה שאומרים שרים או ח״כים קיצוניים מהקואליציה. מה שפוגע בהם זה דווקא מה שלא נאמר. זה השקט הצורם של ראש הממשלה נתניהו שנותן לקיצוניים לפגוע בנכס היקר לנו ביותר".

דוד אמסלם אהרן ברק אהוד ברק דן חלוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד