י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסע חילוץ בן אלפי קילומטרים

כמעט 20,000 ילדים אוקראינים נחטפו מעיר הולדתם ונשלחו לרוסיה

ההערכה היא שכמעט 20,000 ילדים אוקראינים נחטפו באופן שיטתי וגורשו מעיר הולדתם ונשלחו לרוסיה מאז תחילת הפלישה בפברואר אשתקד. "הייתי רק בן 11 כאשר נחטפתי מהמשפחה שלי ונשלחתי לרוסיה לפני מלחמת אוקראינה"

כמעט 20,000 ילדים אוקראינים נחטפו מעיר הולדתם ונשלחו לרוסיה
הקרב על קייב צילום: Pixabay

ילד בן 11 סיפר את סיפורו המטריד כיצד הפך לקורבן של חטיפת ילדים שיטתית של פוטין ממשפחתו באחד מפשעי המלחמה הנתעבים במלחמה באוקראינה. כ-20,000 ילדים גורשו מבתיהם ונשלחו לרוסיה ב-16 החודשים שחלפו מאז תחילת המלחמה, טוענת קייב. באו"ם תיארו זאת כ"עקירות ילדים בקנה מידה גדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה".

למרבה המזל, חלק מן הילדים כבר חזרו לזרועות משפחותיהם. סשקו רדצ'וק, שכיום כמעט בן 13, הוא בין ברי המזל. הסיפור שלו התחיל כשהיה בן 11 בלבד לאחר שספג פציעה קשה של רסיסים בעינו השמאלית קרוב לביתו בעיר התעשייה מריופול. רופאים של מפעל פלדה שיצא משימוש הצליחו לטפל בשבר לאחר מספר שבועות השתלטה רוסיה על המתקן.

סשקו סיפר ל'דיילי מירור' כיצד הוא ואמו נדחסו לתוך משאית רוסית ונאמר להם שהם "הולכים לסינון". התהליך עגום וכולל בדיקה של מכשירי הטלפון שלהם, הם עוברים חקירות מפרכות על יחסם לרוסיה ולפוטין. אלה עם קשרים לחיילים אוקראינים נמצאים בסיכון מיוחד. אביו של סשקו היה חייל ובזמן שאמו נחקרה, שני אנשי "רווחת" ילדים חטפו אותו.

"אמא שלך תגיע בקרוב" אמר לו אחד מהם. "אפילו לא נתנו לי להיפרד", הוסיף סשקו. "הייתי מבועת. שום דבר לא הרגיש אמיתי" לאחר שנלקח מאמו, לקחו אותו החוטפים לבית חולים אחר קרוב לדונייצק. למרות הפצרותיו היומיומיות לרופאים ליצור קשר עם אמו או סבתו, לא הייתה לו דרך להשיג אותן".

ליודמילה סיריק, סבתו, גרה כ-650 קילומטרים צפונית מהמקום בו שהה. לבסוף אחרי כמה חודשים הוא הצליח לדבר עם סבתו. ברגע שהיא ענתה, התחנן סשקו: "סבתא, בבקשה, תוציאי אותי מפה. רוצים להכניס אותי לבית יתומים".

סבתא שלו ליודמילה יצאה לפעולה, ואספה את כל המסמכים הדרושים לה כדי לחלץ את הילד, היא נלחמה נגד השעון בשל התהליכים הממושכים הכרוכים בכך. ליודמילה - שבקושי עזבה את עיר הולדתה לפני כן נסעה אלפי קילומטרים ברחבי אוקראינה, ואז לתוך פולין, ליטא לטביה ורוסיה כדי להיכנס לשטחים הכבושים להוכיח את הקשר המשפחתי לילד החטוף והצליחה להחזירו הביתה.

חטיפת ילדים מלחמת אוקראינה רוסיה פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד