כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסכם קיבוצי ראשון

הקו האדום של הרכבת הקלה: ההטבות והמענקים שיקבלו העובדים

לקראת פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן: הסכם קיבוצי ראשון בחברת הפעלת הקו "תבל מטרו"| 280 עובדי חברת ההפעלה של הקו האדום במטרופולין דן יזכו להעלאה בשכר, לשיפור בתנאי ההעסקה ולתמריצים נוספים  

הקו האדום של הרכבת הקלה: ההטבות והמענקים שיקבלו העובדים
הרכבת הקלה בגוש דן צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

לקראת השקת קו הרכבת הקלה הראשון בגוש דן השבוע: ההסתדרות, נציגות העובדים וההנהלה חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי ראשון בחברת "תבל מטרו", המפעילה את הקו.

ההסכם, שתוקפו עד סוף 2024, משפר משמעותית את תנאי העבודה של כ-280 עובדי החברה, בין היתר: נהגים, מפעילי חדר בקרה (OCC), מנהלי תחנות, פקחים, מתחזקי קו, נציגי שירות לקוחות, ראשי צוותים ומחלקת ניתוב תקלות לקבלנים. ההסכם כולל העלאת שכר היסוד בכל התפקידים, והסדרת תוספות שכר בגין הדרכה, משמרת שישית בשבוע, עבודה בלילה ובצאת שבת וחג, וכן שכר עידוד בגובה עד 1,092 שקלים בחודש (בהתאם לתפקיד). עוד סוכם על מענק התמדה ובטיחות לנהגים בסך כולל של 13,000 שקלים (לעומדים בתנאים) על פני תקופת ההסכם.

בנוסף, ההסכם מניח רשת ביטחון תעסוקתית לעובדים (הבטחה לתשלום עבור משרה מלאה, גם אם היקף העבודה נמוך יותר), ושיפור בתנאי ההעסקה: קרן השתלמות, שירות הסעות (בשעות שבהן אין תחבורה ציבורית), קצובת ביגוד ושי לחגים. יתר על כן, לראשונה בענף התחבורה, החברה תממן דמי חבר שנתיים לעובדים בעמותה מקצועית של איגוד עובדי התחבורה, המוקמת בימים אלה.

נוסף על כך, הוסכם על מנגנון הידברות ליישום ההסכם, ליישוב חילוקי דעות, ולחיזוק היחסים הקיבוציים.

הקו האדום, שעתיד להיפתח ביום שישי, מחבר בין חמש ערים: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן 10 תת-קרקעיות. תבל מטרו, מפעילת הקו, היא חברת בת משותפת של קבוצת אגד.

מנציגות העובדים נמסר: "זה רגע היסטורי עבורנו. אנו שמחים שלאחר תהליך של הידברות ושיתוף פעולה, הצלחנו להגיע להסכמות שדואגות לעובדי 'תבל מטרו'. הבאנו ביחד הסכם פורץ דרך בתחבורה הציבורית, הסכם טוב לכלל הסקטורים בחברה, שמשפר את תנאי העבודה והשכר בעשרות אחוזים". 

 

 

הקו האדום רכבת הקלה כרטיס רכבת שכר עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד