ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ומה עתיד חוק הגיוס?

דיונים אצל ראש הממשלה על הקפאת הרפורמה המשפטית

בימים האחרונים ראש הממשלה, בנימין נתניהו מקיים התייעצויות אינטנסיביות בשאלה האם להמשיך את חקיקת הרפורמה המשפטית. בתוך כך, ראשי הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה עדיין עומדים בדרישתם לקדם את חוק הגיוס לפני כל התקדמות ברפורמה המשפטית. כל הפרטים

דיונים אצל ראש הממשלה על הקפאת הרפורמה המשפטית
נתניהו ולוין בכניסה למליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים האחרונים ראש הממשלה, בנימין נתניהו מקיים התייעצויות אינטנסיביות עם מקורביו, ועם שר המשפטים יריב לוין ונשיא המדינה יצחק הרצוג בשאלה האם להמשיך את חקיקת הרפורמה המשפטית.

גורמים בסביבת נתניהו טוענים כי נתניהו מנסה למצוא נוסחה שבמסגרתה תוכרז הקפאת החקיקה המשפטית לתקופה משמעותית, ברקע החשש מהמשבר בצה"ל.

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו אף שוקל להודיע כי החוק לצמצום עילת הסבירות שאושר בכנסת ירוכך. במקביל לניסיונות להגיע להסכמות על הקפאת החקיקה ראש הממשלה פועל להגיע להסכמות על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

בתוך כך, ראשי הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה עדיין עומדים בדרישתם לקדם את חוק הגיוס לפני כל התקדמות ברפורמה המשפטית. כזכור, מלכתחילה חוק הגיוס היה אמר לעבור עוד לפני אישור התקציב, אך בפועל זה לא קרה בין היתר בגלל ההתמקדות ברפורמה המשפטית.

ההערכות בקואליציה הן שנתניהו שוקל לקדם את הקפאת חקיקת הרפורמה גם כדי שחוק הגיוס יעבור יותר בקלות.

בהודעה משותפת לליכוד וראשי יהדות התורה נמסר: "כל ראשי הקואליציה עובדים בשיתוף פעולה מלא כדי להעביר הן את חוק הגיוס והן את הרפורמה המשפטית".

 

 

בנימין נתניהו חוק הגיוס הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד