כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סוף לסאגה

אחרי חודשים ארוכים: הסכמות על נוסח חוק הקומה הכשרה

סוף לסאגה שנמשכה עוד מהממשלה הקודמת של בנט ולפיד. אחרי דיונים ארוכים, היום הופץ חוק הקומה הכשרה והוא יגיע לדיון ראשון בוועדת הכלכלה בעוד כשלושה שבועות. על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים בפרסום ראשון

אחרי חודשים ארוכים: הסכמות על נוסח חוק הקומה הכשרה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חוק הקומה הכשרה: אחרי דיונים ארוכים, הופץ היום (שלישי) חוק מוסכם שיגיע לדיון ראשון בוועדת הכלכלה בעוד כשלושה שבועות (ב-5/9), כך נודע ל'בחדרי חרדים'. לאחר שיסתיימו הדיונים על נוסח החוק, חברי הוועדה יצביעו עליו והוא יעלה לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בהם: ינון אזולאי, אוריאל בוסו, יוסף טייב, עופר כסיף, ישראל אייכלר, אופיר כץ, משה גפני ומיכאל ביטון. כמו כן, נוסח החוק מוסכם גם על משרד התקשורת ועל הייעוץ המשפטי.

נזכיר כי לפני חודש הייתה צפויה להתקיים בוועדת הכלכלה דיון והצבעה על חוק הקומה הכשרה לקריאה שניה ושלישית. אלא שב'בחדרי חרדים' נחשף על דחיית הדיון לימי הפגרה זאת בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש.

'בחדרי חרדים' חשף כי ח"כ אליהו ברוכי יחד עם משה זלושינסקי, עוזרו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, עלו למעונו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש בגבעת הישיבה בבני ברק וראש הישיבה הכריע כי במידה ותהיה אפשרות לקיים את החוק בפגרה כך יש לעשות.

עוד דווח ב'בחדרי חרדים' כי הסיבה לכך היא חשש שהעלו עורכי דין המקורבים לבית רה"י הגרמ"ה הירש מפני אפשרות שאת הנוסח הקודם בג"ץ יפסול וכן מפני קשיים הגדרתיים בנוסח החוק.

בעקבות החשש, נוספו למעלה מ-10 עמודים לחוק החדש ובייעוץ המשפטי של ועדת הכלכלה הבהירו כי לא יספיקו לתקן את החוק עד לפגרה. כעת כאמור הגיעו הצדדים להסכמות ודיון ראשון על נוסח החוק ייערך בעוד כשלושה שבועות.

הקומה הכשרה ועדת הכלכלה תזכיר חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד