כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הדחת יו"ר הדואר

היועמ"שית הודיעה לשרים: "לא אגן עליכם בבג"ץ"

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה כי לא תייצג את השרים אמסלם וקרעי בהליך פיטורי יו"ר הדואר מישאל וקנין - זאת בשל "קשיים משמעותיים" בפיטוריו. עוד הודיעה כי יוכלו לקבל ייצוג של עו"ד פרטי | קרעי תקף

היועמ"שית הודיעה לשרים: "לא אגן עליכם בבג"ץ"
שלמה קרעי/דוד אמסלם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה לשר התקשורת שלמה קרעי ולשר במשרד המשפטים דוד אמסלם כי לא תוכל לייצג אותם בבג"ץ בהליך פיטורי יו"ר הדואר מישאל וקנין, וכי היא תאפשר במקומה שימונה מטעמם עורך דין פרטי, כך פרסם עמית סגל ב'חדשות 12'.

החלטה זו מגיעה מצידה אחרי פגישה שלה עם השרים, ולאור "קשיים משמעותיים" שמצאה בפיטורין. סגנה של מיארה, גיל לימון, כתב: "ההחלטה מבוססת על כך שמדובר באירוע תקדימי של הפסקת כהונה של יו"ר חברה ממשלתית, שאין ביחס אליו פסיקה ברורה לגבי פרשנות הוראות הדין הרלבנטיות".

עוד הוסיף: "בנוסף, מקרה זה מעלה שאלות משפטיות עקרוניות בדבר חשיבות עמדתם המקצועית של גורמי מקצוע עצמאיים שיש בתפקידם גם מימד של שמירת סף".

מדוברות היועצת המשפטית נמסר: "עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה גובשה לאחר בחינה מעמיקה של התשתית המשפטית והתשתית העובדתית שהציגו השרים שעמדה בבסיס החלטתם ולאחר שנפגשה עם שר התקשורת והשר לשיתוף פעולה אזורי ושמעה את התייחסותם לסוגייה".

שר התקשורת שלמה קרעי אמר בתגובה להחלטת היועמ"שית לא לייצג את עמדת השרים בנוגע להדחת יו"ר הדואר: "היועמ״שית תמשיך לייצג את אלו שפגעו קשות בשירותי הדואר לפריפריה ולאוכלוסיות החלשות, ואנחנו נמשיך לייצג נאמנה את הציבור בישראל. נפעל למינוי יו"ר דירקטוריון לדואר שיתקן את הכישלון המהדהד בפיתוח מנועי הצמיחה ובהפקרת השירות לציבור. אחריות מגיעה עם סמכות, ומי שחושב שהאחריות היא על נבחרי הציבור אבל הסמכות לא - טועה. אני סמוך ובטוח שעניין זה מובן מאליו לכל בר דעת".

נזכיר כי לפני מספר שבועות החליטו שר התקשורת שלמה קרעי והשר הממונה על רשות החברות דוד אמסלם, כי יושב ראש הדואר מישאל וקנין יודח מתפקידו. זאת, בטענה כי הוא לא ממלא את תפקידו כראוי.

בהודעה המשותפת שהוציאו נכתב כי "ההחלטה המשותפת הגיעה לאחר דיונים רבים ויסודיים ומבוססת על עמדת גורמי המקצוע במשרד התקשורת שמצאו ליקויים רבים בתפקודו של היו"ר, בין היתר, סביב סוגיית השירות לציבור ופיתוח מנועי צמיחה בחברת הדואר".

שר התקשורת שלמה קרעי אמר אז: "לצערי, למרות נתונים אובייקטיביים שאינם משתמעים לשני פנים, וטענות כבדות משקל בנוגע לאי ביצוע תפקיד יו"ר הדירקטוריון כראוי, הן בהפקרת השירות לציבור והן באי התוויית מדיניות לחברה בנוגע לפיתוח עסקי ופיתוח מנועי צמיחה בתחומים שהינם בליבת פעילותה, בחר יו"ר הדירקטוריון היוצא, באמצעות חבריו בתקשורת, להפוך את הקערה על פיה ולהתגולל על השרים וגורמי המקצוע בטענות מופרכות וחסרות שחר".

 

מישאל וקנין רשות הדואר גלי בהרב מיארה דוד אמסלם שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד