כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
700 מיליון שקלים

ההחלטה השנויה במחלוקת של סמוטריץ'

שר האוצר מקדם החלטה להעברת כ-700 מיליון ש"ח ליהודה ושומרון. ההחלטה תסמיך את משרד הפנים להעביר כסף ל"מקומות לא מסודרים". ההחלטה השנויה במחלוקת מתקבלת רגע לפני הבחירות לרשויות המקומיות

ההחלטה השנויה במחלוקת של סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת ההתיישבות אורית סטרוק מקדמים החלטה להעברת כ-700 מיליון שקלים להתנחלויות ביהודה ושומרון. בין היתר כוללת ההחלטה תקציבים ל"קידום ההתיישבות בצפון השומרון" וכן מסמיכה את משרד הפנים להעביר כספים ל"מקומות לא מוסדרים" ביהודה ושומרון.

העברת הכספים תמומן בין היתר מכספי משרדי הממשלה. משרד החינוך יקצה כ-130 מיליון שקלים, ומשרד הפנים כ-200 מיליון. ההחלטה של סמוטריץ' יוצרת בעייתיות משפטית כאשר בקרוב יחולו הבחירות לרשויות המקומיות וישנה מניעה להעביר כספים בהחלטות ממשלה ליישובים ספציפיים.

ב'כאן חדשות' נחשף לפני שבוע כי סמוטריץ' הקפיא למשך חודשיים תוכנית של 2.5 מיליארד שקלים שיועדו לתכנית חומש במזרח ירושלים. הקפאת הכספים נובעת בין היתר בשל ההתנגדות להעברת 200 מיליון שקלים למכינה של האוניברסיטה העברית לשילוב ערבים באקדמיה וההשכלה הגבוה.

לאחר ההקפאה ספג סמוטריץ' ביקורת רבה מחברי כנסת, שרים בממשלה ונציגים מהחברה הערבית. לאחר מכן, הכריז שר האוצר על הקמת צוות משימה מיוחד שיבחן את העברת הכספים לרשויות הערביות ולמזרח ירושלים.

ארגון יוזמות אברהם מסר בתגובה: "עוד צעד דרמטי ברפורמה של הממשלה במעמד הציבור הערבי. במקום להעביר תקציבים לציבור אזרחי ישראל שגרים בתחומי המדינה וזקוקים נואשות לתקציבים לצמצום הפערים, שר האוצר רואה עצמו כשר האוצר של ההתנחלויות בלבד. זו עוד חתיכה בשיטת הסלמי להפוך את חייהם של האזרחים הערבים לבלתי נסבלים.

לצד ההפיכה המשפטית, הממשלה מקדמת באינטנסיביות תוכנית להחליש החברה הערבית בישראל. ההחלטה הגזענית הזאת של סמוטריץ׳ היא לא סתם עוד הצעה גזענית שמקדמת את העליונות היהודית בישראל ובשטחים הכבושים, אלא היא מצטרפת לשורת צעדים לייבוש התקציבים לחינוך, לסביבה, לתשתיות - הכל במטרה להחליש את החברה הערבית בישראל ולשלוח אותה לפשע. נראה כי כמות שיא של נרצחים בחברה הערבית לא מספיקה לממשלה, הם רוצים לראות עוד דם".

בצלאל סמוטריץ מיליונים מיליוני שקלים התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד