י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הטמפרטורות סבירות: אז ממה נובע גל החום הנוכחי

בהרים ובפנים הארץ גל החום הפך מאתמול לגל לחות, כאשר ההכבדה העיקרית בעומס החום שם, ביחס לימי קיץ רגילים, נובעת מהלחות הרבה ולא מסטייה משמעותית של הטמפרטורות

הטמפרטורות סבירות: אז ממה נובע גל החום הנוכחי
אילוסטרציה צילום: unsplash

מיום שבת אנחנו נמצאים תחת רכס רום שמכניס אוויר חם לחלקה הנמוך של האטמוספירה.

כמו האירוע הקודם ביולי, גם רכס זה לא הבליח ליום יומיים אלא הגיע אלינו בשביל להישאר שבוע - שבועיים...

בשונה מגל החום הקודם שהיה מתון, גל זה נפתח מיד בעוצמה גבוהה עם הגיעו בשבת וביום ראשון הטמפרטורות בחלק מתחנות פנים הארץ וההרים הגיעו לערכים קיצוניים, אך לא חסרי תקדים.

במישור החוף מזג האוויר נעשה הביל במיוחד.

החל מאתמול הורגשה הקלה בעומס החום וחלה ירידה בטמפרטורות, אם כי הן עדין גבוהות מהרגיל אך באופן מתון. מנגד שכבת הלחות, שאפילו בשיא האירוע לא היתה דקה במיוחד, התרחבה ואוויר לח חדר אל ההרים ואפילו מעבר להם אל עמקי המזרח.

יוצא אם כן שבהרים ובפנים הארץ גל החום הפך מאתמול לגל לחות, כאשר ההכבדה העיקרית בעומס החום שם, ביחס לימי קיץ רגילים, נובעת מהלחות הרבה ולא מסטייה משמעותית של הטמפרטורות.

בירושלים נמדדים היום 32 מעלות עם 55% לחות ואלה ערכים אופיינים לצהרי יום קיץ טיפוסי בחלקים הפנימיים יחסית של מישור החוף. במישור החוף הלחות לא שונה בהרבה מיום קיץ רגיל אך הטמפרטורות מעט גבוהות יותר ביום ומתקשות לרדת בלילה.

יוצא אם כן שבמישור החוף גל החום/ לחות פחות מורגש ואילו באזורים היבשים של ההרים ופנים הארץ הוא מורגש היטב דווקא בשל הלחות שמגבירה את עומסי החום באזורים אלה המאופיינים ביובש יחסי בשעות היום.

(ד"ר נועם חלפון מהשירות המטאורולוגי)
טמפרטורות גל חום מזג האוויר מזג אוויר לחות השירות המטאורולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד