י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עלולה להגביל את האוטונומיה

שרים סקוטיים דחו חוק שמונע מגופים ציבוריים להחרים את ישראל

ממשלת סקוטלנד דחתה הצעת חוק לאסור על מועצות להחרים חברות ישראליות. ממשלת סקוטלנד מסרה כי היא מודאגת שהחקיקה המוצעת עלולה להגביל את האוטונומיה שלה לקבוע מדיניות משלה ביחסים בינלאומיים

שרים סקוטיים דחו חוק שמונע מגופים ציבוריים להחרים את ישראל
Pixabay צילום: דגל סקוטלנד

שרים סקוטיים חסמו חוק חדש שמונע מגופים ציבוריים להחרים את ישראל. ממשלת סקוטלנד הודיעה כי היא מודאגת שהחקיקה המוצעת עלולה להגביל את האוטונומיה שלה לקבוע מדיניות משלה ביחסים בינלאומיים.

מטרת החוק היה למנוע מגופים ציבוריים, לרבות מועצות ואוניברסיטאות, לקבוע איסורים חד-צדדיים על ישראל.

התוכנית היתה להוציא מחוץ לחוק קמפיינים, לרבות כאלה הנוגעים לרכישת סחורות ושירותים או השקעות. הצעת החוק, שהוגשה על ידי מייקל גוב בבית הנבחרים בווסטמינסטר בלונדון ביוני האחרון, היתה אמורה לחול על בריטניה כולה.

אבל ממשלת סקוטלנד טוענת שהצעת החוק היא "מיותרת לחלוטין ושינוי לא רצוי בסמכות השרים הסקוטים".

בהסבירה את הסיבות במזכר הסכמה שהוגש לפרלמנט הסקוטי, אמרה סגנית ראש הממשלה שונה רוביסון: "הסיבה הראשונה היא האופי הלא פרופורציונלי והמיותר של הצעת החוק".

היא אמרה: "ממשלת סקוטלנד תמיד פעלה באחריות ובהתאם להתחייבויות הבינלאומיות של בריטניה. הסיבה השנייה היא החשיבות של היכולת לנקוט בגישה ערכית למעורבות בינלאומית. הפעילות הבינלאומית של ממשלת סקוטלנד יוצרת הזדמנויות, מרחיבה את האופקים שלנו, מושכת השקעות באיכות גבוהה ובסופו של דבר מועילה לתושבי סקוטלנד".

"הסיבה הנוספת נוגעת לדמוקרטיה. זה להפוך את זה לבלתי חוקי עבור שרים סקוטיים אפילו לפרסם הצהרה בנושא, והסתכן בגביית קנסות על ידי ממשלת בריטניה, זו התקפה על ביטוי ורצון דמוקרטי לחנוק את היכולת לדיון דמוקרטי".

דובר ממשלת סקוטלנד אמר: "ממשלת סקוטלנד הגישה תזכיר חקיקתי לפרלמנט הסקוטי המפרט את הסיבות לכך שהשרים מאמינים שהפרלמנט לא צריך לתת את הסכמתו להצעת החוק הזו כפי שנוסחה. עכשיו זה תלוי בפרלמנט הסקוטי כיצד להגיב להצעת החוק. אם לא תהיה הסכמה, אזי בהתאם לאמנה בריטית, ממשלת בריטניה צריכה לתקן את הצעת החוק כדי לשקף ולכבד את החלטת הפרלמנט הסקוטי".

סקוטלנד הצעת חוק בריטניה חרם על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד