כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ההסכם עם ארה"ב

בלינקן: "לא יכול לאשר כי איראן האטה את קצב צבירת האורניום"

מזכיר המדינה האמריקאי אמר כי ההסכם לחילופי אסירים עם איראן "לא קשור לשום היבט אחר של מדיניות ארה"ב כלפי איראן". הוא הוסיף שהוא לא יכול לאשר את הדיווח שאיראן האטה את קצב איסוף האורניום המועשר כמעט בדרגת פצצה

בלינקן: "לא יכול לאשר כי איראן האטה את קצב צבירת האורניום"
מכונות הצנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן תת קרקעי צילום: Iran internationa

שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר אתמול שהוא לא יכול לאשר את הדיווח לפיו איראן האטה את קצב צבירת אורניום מועשר כמעט בדרגת פצצה, אך יברך על כל צעד איראני להורדת הסלמה של "האיום הגרעיני ההולך וגובר".

בלינקן אמר לכתבים שהסכם חילופי אסירים בין המדינות והעברת עצירים אמריקאים באיראן למעצר בית באיראן, "אינה קשורה לשום היבט אחר של מדיניות ארה"ב כלפי איראן", שלדבריו משקפת אסטרטגיה של הרתעה, לחץ ודיפלומטיה.

ביום חמישי האחרון דווח בארה"ב כי איראן עשויה לשחרר חמישה אזרחים אמריקאים שעצורים באיראן כחלק מעסקה לביטול הקפאת 6 מיליארד דולר בכספים איראניים שנמצאים בבנק בדרום קוריאה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח ביום שישי האחרון שאיראן האטה משמעותית את הקצב שבו היא צוברת אורניום מועשר כמעט בדרגת פצצה ודיללה חלק מהמלאי שלה, וצוין כי "מהלכים אלו יכולים להקל על המתיחות עם ארה"ב ולהביא לשיחות רחבות יותר על תוכנית הגרעין של איראן".

ארה''ב איראן אנתוני בלינקן אורניום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד