כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
איומים מסוכנים

צפון קוריאה: רק כוח יכול למנוע סכסוך גרעיני

קוריאה הצפונית הזהירה כי פתרון המשבר בחצי האי הקוריאני באמצעות משא ומתן הוא בלתי אפשרי ואיימה כי רק כוח ימנע סכסוך גרעיני. שר ההגנה של צפון קוריאה קרא לפתח שיתוף פעולה עם מוסקבה

צפון קוריאה: רק כוח יכול למנוע סכסוך גרעיני
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

שר ההגנה של צפון קוריאה, קאנג סון נאם, הכריז כי הפתרון לבעיית המתיחות בחצי האי הקוריאני הוא בלתי אפשרי באמצעות משא ומתן אלא אם כן ארה"ב תשנה באופן קיצוני את מדיניותה, ו"כרגע רק כוח יכול למנוע סכסוך גרעיני".

"עד שארצות הברית תודה בקריסה המוחלטת של מדיניותה העוינת כלפי הרפובליקה של צפון קוריאה ותנטוש לצמיתות את קו החזית הצבאי נגד הרפובליקה שלנו, הפתרון של בעיית חצי האי הקוריאני הוא בלתי אפשרי, וכוח לבדו יכול למנוע סכסוך גרעיני בהווה".

לדבריו, המדיניות של ארה"ב ובעלות בריתה הופכת את חצי האי הקוריאני לפוטנציאל למלחמה גרעינית, והוסיף, "זה שוב מאשר את הפילוסופיה שפתרון הבעיה של חצי האי הקוריאני באמצעות דיאלוג ומשא ומתן הוא פשוט מיותר, והדרך היחידה למנוע מלחמה גרעינית בחצי האי חצי האי הקוריאני טמונה בכוח הרתעה צבאי".

הוא הוסיף כי אם וושינגטון הייתה משעה זמנית תמרונים משותפים עם דרום קוריאה, והייתה מסרבת לפרוס אמצעי תקשורת אסטרטגיים אמריקאים והייתה מצמצמת את מספר החיילים בדרום קוריאה, זה היה עוזר" אך הוא הוסיף "אבל אפילו במקרה הזה, אנחנו מודעים היטב על הכוונה התוקפנית והזדונית של ארה"ב למנוע מאיתנו נשק גרעיני ולהרוס את המשטר שלנו בכוח".

לבסוף, שר ההגנה הצפון קוריאני קרא ליותר שיתוף פעולה עם רוסיה. הוא אמר כי מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און "הדגיש את החשיבות של המשך פיתוח שיתוף פעולה אסטרטגי וטקטי בין שתי המדינות בתחומי הביטחון וההגנה".

 

צפון קוריאה נשק גרעיני דרום קוריאה צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד