כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר המדד

סיטי בנק בתחזית אופטימית לישראל: "הריבית תרד בתחילת השנה הבאה"

לאור נתוני המדד שפורסמו אמש 'סיטי בנק', מפרסמים תחזית אינפלציה אופטימית לישראל | "מעריכים שנגיד בנק ישראל יוריד את הריבית ברבעון הראשון של 2024"

סיטי בנק בתחזית אופטימית לישראל: "הריבית תרד בתחילת השנה הבאה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר נתוני מדד המחירים לצרכן של חודש יולי שפורסמו אתמול (שלישי) והבשורה החיובית שמגיעה בעקבות כך, בתאגיד בנקאות פיננסים אמריקאי, 'סיטי בנק', מפרסמים תחזית אינפלציה אופטימית לישראל. בהודעה הם כותבים כי "אנחנו לא מצפים שהאינפלציה תחזור למעל 4% בחודשים הקרובים, והיא עשויה אף לרדת אל מתחת ל-3% עד סוף השנה", כך לפי סקירה שפרסמו הבוקר (רביעי).

בנוסף בקשר להמשך החלטות הריבית של בנק ישראל נכתב כי ריבית כתבו בבנק: "אנחנו מעריכים שנגיד בנק ישראל יוריד את הריבית ברבעון הראשון של 2024".

מנתוני מדד המחירים לצרכן של חודש יולי עולה כי המדד עלה ב0.3% בלבד, מהנתונים עולה כי בשנים עשר החודשים האחרונים, יולי אשתקד לעומת יולי אשתקד, מדד המחירים לצרכן עלה ב-3.3%.

לפני כשבועיים בסיטי בנק הורידו את תחזית הצמיחה שלו לכלכלת ישראל לשנת 2023 ולשנת 2024. הבנק נימק את הירידה בתחזית בשל ירידה בהשקעות לטענתו בשל המשך החקיקה של חוקי הרפורמה המשפטית. בנוסף, בהודעת הבנק צוין כי התמ"ג ודירוג האשראי של ישראל צפויים לספוג פגיעה בטווח הבינוני.

בסוף החודש שעבר בנק ההשקעות פרסם הערה למשקיעים לגבי המצב הנוכחי בישראל משבר חוקתי בישראל ופיטורי היועמ"שית עלולים להוביל לטלטלה בשווקים.

תחזית דירוג דירוג אשראי מדד המחירים מדד המחירים לצרכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד