י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסתפק במועט

אבל כבד ברמת שלמה: "הרב קראנז חסר לנו, לכל השכונה"

ימי השבעה עדיין בעיצומם, ובשכונה כבר מרגישים בחסרונו של האברך האמריקאי הצדיק, שעזב הכל מאחוריו וקבע מקום מושבו בבית המדרש • 11 ילדים גידל המנוח במסירות רבה, מתוכם זכה להשיא רק חמישה • "בבית נותרו אלמנה ושישה יתומים, והמצב הכלכלי לא פשוט"

אבל כבד ברמת שלמה: "הרב קראנז חסר לנו, לכל השכונה"
ציון הרב קרנאז צילום: באד

תחושה קשה של אבל ברחובות רמת שלמה בירושלים, בעיצומם של ימי השבעה אחר פטירתו של הרה"ג רבי אברהם מאיר קראנז זצ"ל, מחשובי האברכים בישיבת מיר, שנפטר בגיל 56, בעת ששהה בארה"ב לצורך השתתפות בשמחה משפחתית.

לסיוע לאלמנה וליתומים הקליקו כאן>>>

הרב קראנז התגורר שנים רבות בארה"ב ועשה חיל בעסקיו. הוא נחשב ל'כתובת חשובה' בקרב גבאי הצדקה, והיה תורם לצדקה ביד רחבה.

לימים החליט לנטוש את הכל מאחור, ולעלות לארץ כדי לעסוק בתורה בארץ ישראל בקדושה ובטהרה מתוך הסתפקות במועט.

כך ויתרה המשפחה על כל מנעמי החיים בארה"ב, ועברה להתגורר בשכירות בדירה קטנה יחסית בירושלים עיר הקודש. מצבה הכלכלי של המשפחה הלך והורע עם השנים, עד שלפני שלוש שנים נשרפה כליל הדירה בה התגוררו ברח' הרב דרוק בעיר, ומאז התקשתה המשפחה להתאושש ולחזור לעצמה.

באחרונה נסע הרב קראנז לארה"ב כדי להשתתף בשמחה משפחתית ולפגוש את חבריו משכבר הימים, אלא שלאחר מכן התברר שרגליו הולכיו אותו למקום שבו הוא התבקש לישיבה של מעלה.

ביום שישי האחרון, בשעות הבוקר, הבחינו קרוביו שהרב קראנז אינו מתעורר משנתו. כשניסו לבדוק ולדרוש בשלומו, גילו שהוא שוכב במיטתו ללא רוח חיים, לאחר שנשמתו פרחה ועלתה לשמי מרום.

ארונו הובא לארץ רק ביום ראשון בערב, וההלוויה נערכה ביום שני, כשאחריו צועדים האלמנה הרצוצה ו-11 היתומים השבורים, שמתוכם זכה להשיא רק חמישה. שישה ילדים עדיין גרים בבית עם הההורים, הצעיר מביניהם בן 11 בלבד, וכולם יגיעו לפרקם בעשור הקרוב, כך שמעבר לקושי הקיים בפרנסה בימים אלו, מבינים ידידי המשפחה שיהיה עליהם לדאוג בקרוב מאוד לחתונות של הילדים בזה אחר זה, דבר שנתפס ככמעט בלתי אפשרי, מבלי להביא להתגייסות מלאה של הציבור הרחב, אלו שהכירו את המנוח ואלו שלא הכירוהו, כדי שבצוותא חדא נצליח להביא למשפחה מעט עזרה וסיוע במצבה הקשה ובשעתה הקשה.

תושב השכונה שהכיר את המנוח מקרוב מספר כי מצבה הכלכלי של המשפחה קשה במיוחד: "עוד לפני הטרגדיה הם היו חסרי כל, וכעת מצבם קשה שבעתיים, כשעמוד התווך של הבית נסע למנוחות, ואותם עזב לאנחות".

לדבריו "תושבי השכונה שנחשפו למקרה החמור משתדלים לעזור איש איש כפי יכולתו, אבל כמובן שמדובר במקרה שהנו כבד מכפי יכולת הנשיאה של שכונה אחת, גדולה ככל שתהיה. אנשי הצדקה בשכונה מתריעים שבמקרה זה יהיה צורך בהתגייסות כללית של הציבור מכל רחבי הארץ והעולם, על מנת לעזור ולסייע למשפחה להתרומם מהשפל הנורא, ולהביא למצב שבו לא יחסר ליתומים לחם לאכול ובגד ללבוש".

לסיוע לאלמנה וליתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר רמת שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד