כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מסתירים את זהותם

64% מהסטודנטים היהודים באוסטרליה חוו אנטישמיות

סקר ארצי בקרב סטודנטים באוניברסיטאות אוסטרליה חשף אנטישמיות נרחבת בקמפוסים. הסקר, שפורסם החודש, מגלה כי 64% מהסטודנטים היהודים באוסטרליה חוו אנטישמיות באוניברסיטה  

64% מהסטודנטים היהודים באוסטרליה חוו אנטישמיות
דגל אוסטרליה צילום: Pixabay

סקר ארצי בקרב סטודנטים באוניברסיטאות אוסטרליה חשף אנטישמיות נרחבת בקמפוסים של אוניברסיטאות באוסטרליה. הסקר שפורסם החודש, מגלה כי 64% מהסטודנטים היהודים באוסטרליה חוו אנטישמיות באוניברסיטה.

בסקר השתתפו אחד מכל ארבעה עשר סטודנטים יהודים באוניברסיטה. הסקר בוצע על ידי המרכז למחקר חברתי. הוא הוזמן על ידי איגוד הסטודנטים היהודים באוסטרליה והפדרציה הציונית של אוסטרליה, ונתמך כספית על ידי קרן סקנלון, קרן משפחת בסן וההסתדרות הציונית העולמית.

יותר ממחצית אמרו שהסתירו את זהותם היהודית. זאק מוריס סטודנט מקומי אמר: "רבים מהחברים שלי שאני מכיר יסתירו דברים או לא יענדו סימני זיהוי יהודיים", אמר מוריס. "כל מה שצריך זה אדם אחד כדי להרוס לך את היום או גרוע מזה".

זאק מוריס אומר שהוא המשיך להתמודד עם תקריות אנטישמיות באוניברסיטה מצד עמיתים לסטודנטים ופעם אחת מחבר צוות. אבל הוא מאמין שהרבה אנטישמיות נובעת מבורות - כפי שהיה במקרה של חבר לכיתה שהתלוצץ על הרג יהודים. "אז לקחתי אותו לקפה, וניהלנו שיחה ארוכה וטובה", אמר מוריס. "ומאז למעשה הפכנו לחברים די קרובים. הוא עשה קרא הרבה על אנטישמיות בקמפוס".

אחד מכל חמישה נשאלים דיווח שהתרחק מהקמפוס מספר פעמים כדי להימנע מבעיה נתון סטטיסטי שנשיאת AUJS, אליסה פוסטר, מתארת ​​כ"קורעת לב".

"אנשים מפחדים להיות יהודים בפומבי", אמרה גב' פוסטר. "זה הערות קטנות שמתקבלות בהדרכות, כשהולכים לכיתה, בפגישות, ואתה רוצה להתעלם מזה, אבל אתה לא יכול כי זה ממשיך, מתנכלים לחלק בסיסי בזהות שלך".

אוניברסיטאות באוסטרליה לא ענו לשאלות לגבי אמצעים למאבק באנטישמיות, במקום זאת פרסמו הצהרה האומרת שיש אפס סובלנות לגזענות או אפליה.

האנטישמיות נמצאת גם היא במגמת עלייה ברשת, על פי דו"ח חדש של המכון למניעת שנאה מקוונת והמועצה המנהלת של יהדות אוסטרליה.

"יש יותר סוגי מדיה חברתית בחוץ מאשר לפני עשור, שיעור האנטישמיות גדל מהר יותר", אמר מנכ"ל המכון למניעת שנאה מקוונת, אנדרה אובולר, שהיה שותף לכתיבת הדו"ח.

הוא ניתח 370 דוגמאות לאנטישמיות שפורסמו לאוסטרלים, שרבות מהן קידמו קונספירציות כמו יהודים שולטים בסתר בממשלות ובבנקים, או שהכחישו או הפחיתו את השואה.

בין הפלטפורמות הטכנולוגיות שהשוו במחקר, טוויטר התגלתה כגרוע ביותר, כשהיא אחראית ל-33% מכלל הסיווגים של אנטישמיות.

הרשת הניאו-נאצית הלאומית-סוציאליסטית, קבוצה שהופיעה בעצרת במלבורן מוקדם יותר השנה, הושעתה לאחרונה מטוויטר אך פתחה חשבון חדש.

ג'יין ג'וסם, מנכ"לית מוזיאון השואה במלבורן, אומרת כי ניצולי השואה "מבועתים" ממה שהם ראו ברחובות בשנים האחרונות.

"הם הגיעו לכאן ונהנים מדמוקרטיה, חברה רב-תרבותית", אומרת גברת ג'וסם. "מה שקרה במהלך 10 השנים האחרונות ממש מייאש ומרגיז לחלוטין מעבר למילים".

"אנחנו מעבירים את המסר הכי ברור שאפשר שאין סובלנות במדינה שלנו לכל צורה של השמצה גזעית או דתית, אין סובלנות לאנטישמיות", אמר התובע הכללי מארק דרייפוס, בנו של ניצול שואה.

אנטישמיות מלבורן אוסטרליה אוניברסיטאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד