ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"הבנות בלתי חתומות"

דיווח: ארה"ב לוחצת על איראן להפסיק למכור מל"טים לרוסיה

וושינגטון לוחצת על טהראן להפסיק למכור מל"טים חמושים למוסקבה שבהם היא משתמשת במלחמה באוקראינה, כמו גם חלקי חילוף למל"טים אלה

דיווח: ארה"ב לוחצת על איראן להפסיק למכור מל"טים לרוסיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" ציטט מקורות יודעי דבר כי ארה"ב לוחצת על איראן להפסיק למכור מל"טים חמושים לרוסיה, כחלק מהדיונים על "הבנות בלתי חתומות" רחבות יותר בין וושינגטון לטהראן כדי להפחית את המתיחות.

בדיווח צוין כי וושינגטון לוחצת על טהראן להפסיק למכור מל"טים חמושים למוסקבה שבהם היא משתמשת במלחמה באוקראינה, כמו גם חלקי חילוף למל"טים אלה.

העיתון הבריטי דיווח כי הדיונים הללו התקיימו, יחד עם משא ומתן על הסכם חילופי שבויים בשבוע שעבר.

החדשות הללו מגיעות בתקופה שבה ארצות הברית ואיראן מנסות להקל על המתיחות ולקיים שיחות רחבות יותר הקשורות לתוכנית הגרעין של איראן.

בהקשר לכך, שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר אתמול כי הוא יברך על כל צעד איראני להורדת הסלמה של "האיום הגרעיני ההולך וגובר", למרות הסכם חילופי השבויים.

"שום דבר לא השתנה בגישה הכללית שלנו כלפי איראן", אמר בלינקן לכתבים, והוסיף כי ארצו ממשיכה לאמץ אסטרטגיה של "הרתעה, לחץ ודיפלומטיה".

מקור המקורב למשא ומתן אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הסכם האסירים נפרד מהנושא הגרעיני, והוסיף כי הדיפלומטיה הראתה יעילות בהפחתת המתיחות עם איראן.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן ארה''ב מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד