י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בקבוק תבערה על בית כנסת; מסגד הוצת

בקבוק תבערה הושלך על בית הכנסת העתיק בשפרעם שבגליל • במקביל פרצה הלילה שריפה במסגד בכפר ליד רמאללה

בקבוק תבערה על בית כנסת; מסגד הוצת
פלאש 90

בקבוק תבערה הושלך על בית הכנסת העתיק בשפרעם, במקביל פרצה הלילה (ה') שריפה במסגד בכפר אל מורייר בצפון רמאללה.

הג'יהאד האיסלאמי איים בתגובה להצתה.

בשעות הבוקר התקבל דיווח על הצתה של מסגד בכפר אל מועייר. כוחות משטרה וזיהוי פלילי ביחד עם צה"ל ניסו להיכנס לכפר אך במקום פרצו מהומות והם נמנעו מלהכנס.

חוקרי ונציגי כבאות והצלה מחוז יו"ש יחד עם חוקרים מטעם הרש"פ ונציגי הרשות סיימו כרגע לאסוף ממצאים ועדויות מצולמות מהזירה במסגד הוחלט להפגש שוב במשותף על מנת לקבוע את נסיבות האירוע. המפגש נערך מחוץ לתחומי הכפר.

במקביל, ‏הלילה סמוך לשעה 23:30 הושלך בקבוק המכיל חומר דליק לעבר בית הכנסת העתיק בשפרעם - והתלקח. אין נפגעים, נגרם נזק קל. משטרת שפרעם פתחה בחקירה.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, הגיב למקרה ואמר: "מי שעשה את המעשה הזה הוא פירומן שראוי לכל הוקעה. עם זאת חשוב לציין כי עד היום מעולם לא נתפס יהודי בהצתת מסגד והדברים אומרים דרשני. ייתכן ומדובר בפרובקציה כבר ראינו במקרה של הצתת המסגד בזנגריה שבהחלט תיתכן הצתה של גורם מתוך הכפר. שלא יבלבלו במח ויאשימו יהודים".

תוך כך, שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, העביר למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון קריקטורות אלימות נגד יהודים מתוך עמודי הפייסבוק של פתח. באחת הקריקטורות ישנה הדרכה "באיזו מהירות לדרוס יהודים בשביל להגן על אל-אקצה". פרושאור אמר כי ההנהגה הפלסטינית מוסיפה שמן למדורה, כשהיא מאדירה רוצחים וחוגגת בעקבות הפיגועים. לדבריו, "הקהילה הבינלאומית לא עשתה דבר מלבד להפגין שאננות, בזמן שדמם של ישראלים נשפך".

כך גם, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי יגיע היום לירדן כדי לדון עם המלך עבדאללה על המצב בירושלים והמתיחות במקומות הקדושים בעיר, אך הוא לא צפוי לבקר בישראל. כך נמסר ממחלקת המדינה בארצות הברית. מטרתו העיקרית של ביקור המזכיר האמריקני, שיימשך יומיים, היא לדון עם מלך ירדן ועם בכירים באיחוד האמירויות במלחמה בדאעש. שתי המדינות נחשבות לשותפות קרובות של ארצות הברית בקואליציה הבינלאומית.

נציגי צה"ל סמוך לכפרצילום: נציגי צה"ל סמוך לכפר
נציגי צה"ל סמוך לכפר

בית כנסת טרור הצתה מסגד שפרעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד