כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כפה על העובדים להשתתף בהפגנות

מה קורה בתנועה לאיכות השלטון | העיתונאי חושף

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, נשאל בבית הדין לעבודה על כפיית השתתפות בהפגנות על העובדים, אך התחמק מהשאלה איך אי הציות לעמדת היועצת המשפטית של התנועה עולה בקנה אחד עם ערכי התנועה • התנועה: "מדובר בפרסום שקרי"

מה קורה בתנועה לאיכות השלטון | העיתונאי חושף
אליעד שרגא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עורך הדין אליעד שרגא כפה על העובדים במסגרת חוזה חדש לכל העובדים, שהם מסכימים להשתתף בהפגנות גם מחוץ לשעות העבודה כתנאי לקבל את השכר בחוזה. מדובר באנשים שעבדו בתנועה ושינו להם את החוזה בניגוד לעמדת היועצת המשפטית של התנועה שטענה כי זה פוגע בזכויות העובדים ועמדתה לא התקבלה לפי יושב הראש. לטענתה של היועצת המשפטית, שרגא צרח עליה מול העובדים וטען שההתנגדות שלה היא גחמה פוליטית. כך לפי פרסום של העיתונאי אבישי גרינצייג ב'כאן 11'.

מתמלולים של הליך משפטי בבית הדין לעבודה, שאינו קשור במישרין לנושא, שבו תבעה עובדת בכירה לשעבר בתנועה לאיכות השלטון ופוטרה, שרגא נשאל על סירובו להקשיב לעמדת היועצת המשפטית: "איך אתם כתנועה מסודרת, גם אם אתם חושבים שהיועצת המשפטית שלכם טועה משפטית, מקבלים החלטה בניגוד לעמדת היועצת המשפטית?".

שרגא השיב כי "עם כל הכבוד, יועצת משפטית, כן? היא לא יועצת משפטית לממשלה. אוקיי? בוא נתחיל מזה. זה לא מדאורייתא. אני אומר לך, הנוסח הזה זה נוסח שצרויה הסכימה עליו בסוף. ומה, ומה שנכתב הוא לא אמת. כי בסוף צרויה זה נוסח שהיא התרצתה ואמרה עם זה אני יכולה לחיות".

שרגא נשאל שוב: "אתם כתנועה שנאבקת על מנהל תקין, ואם הייתם שומעים על איזה גוף ממשלתי שמקבל החלטה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי שלו, שקובע שההחלטה הזאת היא בלתי חוקית, הייתם ישר פונים לבג"ץ איך אפשר לקבל החלטה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי. אז איך אתם כתנועה לא?". על שאלה זו סירב שרגא לענות.

באותו הדיון ננזף עו"ד אליעד שרגא על ידי השופט. בתמלולים שנחשפו מבית המשפט, טען השופט כי שרגא התנהג "לא מכובד" בעדותו באותו הליך.

התמלול מהעדות:

עו"ד רזגור: אז אני מבקש שייצא החוצה, כי הוא מפריע לי לנהל את החקירה.

עו"ד שרגא: אתה יכול לרצות.

עו"ד רזגור: אז אני מבקש מבית הדין הנכבד,

עו"ד שרגא: אנחנו רוצים שאתה תצא החוצה, אתה מפריע לנו לנשום.

כב' השופט: אני מורה לעו"ד שרגא לא להפריע בחקירה.

עו"ד רזגור: אני מבקש שיורו לו לצאת מהדיון.

כב' השופט: (מדברים ביחד) נתתי החלטה.

עו"ד רזגור: כי זו כבר פעם חמישית שהוא מפריע לדיון.

עו"ד שרגא: בקשתך נדחית.

כב' השופט: (מדברים ביחד) זה עילה להוציא אותו.

עו"ד רובין: נדחית בשתי ידיים.

כב' השופט: אוקיי, בוא, לא בשתי ידיים. אדוני, באמת, אני חושב (מדברים ביחד) לא עוזר לך. מעבר לזה שזה לא מכובד, זה גם לא עוזר לך.

מטעמה של התנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "מדובר בפרסום שקרי המתבסס על פרוטוקולים מתביעה שהגישה עובדת בכירה שפוטרה מהתנועה, הקימה ארגון מתחרה והחליטה לתבוע את התנועה – רק שכל טענותיה נדחו אחת לאחת על ידי השופט בפסק הדין, למעט טענה טכנית אחת שתתברר גם היא בערכאות משפטיות".

עוד נכתב בתגובת התנועה: "בנוגע להגעת עובדים להפגנות שהתנועה יוזמת נגד שחיתות שלטונית: מדובר בתנועה אידאולוגית וערכית שמקדמת את איכות השלטון במגוון דרכים וביניהן, גם בפעילויות מחאה. כפי שכתב כבוד השופט עמיצור איתם באותו פסק דין בעצמו: 'מדובר במעסיק שהפעילות האידאולוגית והאזרחית היא חלק מובנה בתשתית ההתקשרות עם העובדים כך שלא ניתן לומר שהחיוב להשתתף בפעילויות מחאה כשלעצמו אינו חוקי'. בכל מקרה, מעשיה ופועלה של התנועה בקידום ערכי הדמוקרטיה ואיכות השלטון מדברים בעד עצמם".

התנועה לאיכות השלטון כפיה עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד