כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגר"ש כהן: "אפשר לסמוך על היתר מכירה"

הגר"ש כהן חושף: "הגר"ע יוסף המליץ לספק תוצרת היתר מכירה לישיבת פורת יוסף" • מחר תפורסם הבהרה ב'יום ליום'

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שערוריית המכתב המזוייף: כפי שמתברר הבוקר (ה'), הבהיר הגר"ש כהן אמש, כי ניתן לסמוך על 'היתר המכירה', אך ראוי לבני תורה להחמיר בכך. עוד סיפר כי בעבר הגר"ע יוסף הציע להאכיל גם את בני ישיבת פורת יוסף בפירות וירקות מ'היתר מכירה'.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים' מחר תתפרסם הבהרה בנושא בבביטאון תנועת ש"ס 'יום ליום'.

אמש הגיעו נציגי סיעת ש"ס באשדוד למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן בעיר העתיקה בירושלים להיוועץ עימו בענינים הקשורים לחיזוק וביצור חומות העיר.

הנציגים שמעו מהגר"ש דברים אודות האחריות המוטלת עליהם בכל הנושאים הרוחניים בעיר.

במהלך השיחה עימם, הזכיר הגר"ש את פרשת 'היתר המכירה' והמכתב שפורסם אתמול בעיתון 'יתד נאמן', בו לכאורה חתם הוא ורשימת רבנים ספרדים נוספת, על איסור השימוש בפירות וירקות מ'היתר מכירה'.

במכתב נאמר כי לדעת גדולי רבני הספרדים, "בשנת השמיטה תשע"ה כל הרבנים שהתירו עד היום לא התירו לשמיטה הבאה, לכן אין לסמוך על היתר מכירה".

הגר"ש זעם על כך ששמו שורבב למכתב עליו לא חתם ואמר כי יוציא על כך מכתב הבהרה. והוסיף: "שיכתבו עלי אחר כך ב'יתד נאמן' מה שהם רוצים עלי, אבל איך הם משקרים?".

במהלך הדברים שאל כנפו את הגר"ש: "מה באמת דעת כבודו על היתר מכירה?". הגר"ש בירר: "בשביל מי אתה שואל? בשבילך?". כנפו השיב כי שאלתו היא מה לומר לציבור והגר"ש השיב: "בני תורה יחמירו בזה שלא לאכול, אבל שאר עמך יכולים להקל לסמוך על היתר מכירה.

הגר"ש הוסיף וסיפר כי בצעירותו בישיבת פורת יוסף, בשנת השמיטה הירקות היו יקרים מאד. "ראש הישיבה הגר"ע עטייה שאל מה לעשות,, נזכר, "ומרן הרב עובדיה היה אז דיין בפתח תקווה והיה מגיע כל ערב לישיבה, אז הוא שמע את הדיון ואמר שיביאו היתר מכירה, כולם שתקו אבל אני הצעתי שלא צריך ירקות ויאכלו לחם וביצה".
יתד נאמן הלכה שמיטה הגרע יוסף היתר מכירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד