כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חוב קדוש למנוע החילול הנורא ב'משכנות האומה'

המאבק נגד פרוייקט הדגל הירושלמי, עולה מדרגה • הגר"ש אויערבך, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' - הגרב"מ אזרחי, נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן ועוד מגדולי רבני ירושלים הצטרפו למחאה יוצאת דופן בחריפותה נגד חילול מערות קבורה בפרוייקט 'משכנות האומה' שבכניסה לעיר • "חובה למחות על הפשע ולמנוע את חילול הקברים"

פרויקט משכנות האומה.צילום: פלאש 90
פרויקט משכנות האומה.צילום: פלאש 90

פרוייקט היוקרה 'משכנות האומה' שבכניסה לעיר ירושלים, ממשיך לעורר את מחאה בציבור החרדי, בשל חשד לחילול מערות קבורה באתר.

אמש (ג'), פורסם מכתב רבנים וראשי ישיבות בירושלים נגד העבודות במקום ובו הם כותבים: "חובה לזעוק ולמחות על הפשע הנעשה בפלטרין של מלך כנגד דעת תורתנו הקדושה, וחובה על כל יחיד ויחיד לעשות ככל אשר בידו למנוע את חילול המערות".

על המכתב חתומים: הגאון רבי יצחק שיינר, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי שלום כהן, הגאון רבי עזריאל אויערבך, הגאון רבי יוסף חיים קופשיץ, הגאון רבי ישראל גנס, הגאון רבי משה יהודה שלזינגר, הגאון רבי יהודה עדס, הגאון רבי צבי ובר. הגאון רבי משה צדקה, הגאון רבי בן ציון מוצפי, והגאון רבי נפתלי הכהן קופשיץ.

הבוקר גם מתפרסם מכתבו של הגר"ש אויערבך הכותב: "מה נורא הדבר, נורא נוראות, אשר שמועה רעה שמענו כי מרימים יד על קברי קדמונים ברחוב אבא אבן 16 בעיה"ק ירושלים. ולב מי לא יחרד כי מלבד האיסור החמור, ידוע כי יש סכנה נוראה ח"ו ד' יצילנו ע"י חיטוטי שכבי רח"ל".

"וחוב קדוש ונורא על כל אחד ואחד לעשות למנוע החילול הנורא, וכל אשר בידו לעשות בזה, החוב יותר ויותר להסיר החרפה והעולה הנוראה הזאת דחיטוטי שכבי רח"ל. ויתן ד' ית"ש שנעמוד בפרץ ולמנוע החילול הנורא, ולהסיר חרפתנו, וינוחו המתים על משכבם, ונזכה לישועת ד' ולתחית המתים ולהגאולה השלמה בב"א".

כזכור, בשבוע שעבר פסק בד"ץ 'העדה החרדית' נגד הכוונה לפגוע בקברים, מכתב שפרסם הבד"ץ בעקבות הפסק, נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.
ירושלים חילול קברים פרויקט אבא אבן משכנות האומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד