א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חוטף מבית

רבנים בציונות הדתית נגד סמוטריץ': "לפעול בכל הכוח נגד הריסות ביו"ש"

ברקע פינוי המאחז לפני מספר ימים באישור השר סמוטריץ', רבנים מהציונות הדתית במכתב נגדו: "יש הטוענים שנקודות התיישבות מסוימות הן על אדמות ערביות ועל כן דינן להתפנות. כל השימוש במעמד של 'קרקעות פרטיות' הוא כלי פוליטי בלבד בידי מתנגדי ההתיישבות", כתבו

רבנים בציונות הדתית נגד סמוטריץ': "לפעול בכל הכוח נגד הריסות ביו"ש"
השר בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רבנים מהציונות הדתית פרסמו הערב (רביעי) מכתב בו הם מביעים את התנגדותם לפינוי מאחזים ביהודה ושומרון. הרקע למכתב על פי דיווח בחדשות 12 הוא העובדה ששר האוצר בצלאל סמוטריץ', המכהן גם כשר במשרד הביטחון, חתם השבוע על פינוי המאחז אעירה שחר שבבנימין בנימוק שמדובר בקרקע פלסטינית פרטית.

חלק מהרבנים מזוהים עם מפלגת עוצמה יהודית ואחרים מזוהים עם מפלגתו של סמוטריץ', דוחים את הנימוק של השר שמדובר בקרקע פרטית והם כותבים במכתב: "אנו פונים אליכם בדרישה לפעול בכל כוחכם נגד הריסות של נקודות התיישבות ברחבי יהודה ושומרון".

הרבנים מוסיפים: "יש הטוענים שנקודות התיישבות מסוימות הן על אדמות 'ערביות פרטיות', ועל כן דינן להתפנות. יש בטענה זו הטעיה של הציבור, הנובעת מאי-הבנה של המציאות המשפטית של אדמות יהודה ושומרון: אבל האדמות הנקראות 'פרטיות' מכוח חלוקתו של חוסיין אינן פרטיות כלל ועיקר, וכל השימוש במעמד של 'קרקעות פרטיות' הוא כלי פוליטי בלבד בידי מתנגדי ההתיישבות".

הרבנים מבהירם כי הם לא תומכים בהשתלטות על קרקעות פרטיות באמת – אך בראייתם רוב הקרקעות שחוסיין חילק בתקופה בה ירדן שלטה בשטח אינן פרטיות.

בין החתומים על המכתב: הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון והרב אבינר.

בצלאל סמוטריץ יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד