י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

חוק 'ישראל היום' אושר טרומית בכנסת

מפלה קשה לראש הממשלה בנימין נתניהו • חוק 'ישראל היום' אשר יקשה על המשך קיומו של העיתון החינמי, אושר לקריאה טרומית בכנסת • 43 הצביעו בעד, 23 הצביעו נגד • רבים מחברי המשכן נמנעו מלהגיע, כדי לא להשתתף בהצבעה • ח"כ מאיר פרוש היה חבר הכנסת החרדי היחיד שאזר אומץ והצביע נגד נגד החוק • מרבית הח"כים החרדים נעדרו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

חוק החינמונים המכונה גם חוק 'ישראל היום' אושר היום (ד'), בקריאה טרומית. החוק שיזם ח"כ איתן כבל, עבר להמשך דיון בוועדה.

החוק יקשה על המשך קיומו של 'ישראל היום' והוא אושר בקריאה טרומית. הצביעו בעד 43 ונגד הצביעו 23. 9 נמנעו. רבים מחברי הבית נמנעו מלהגיע לכנסת כדי לא להשתתף בהצבעה.

ח"כ מאיר פרוש היה חבר הכנסת החרדי היחיד שאזר אומץ והצביע נגד החוק. מרבית הח"כים החרדים נעדרו. בין הח"כים שהשתתפו ונמנעו: אריה דרעי, דוד אזולאי, יעקב מרגי, יצחק כהן, ישראל אייכלר, משה גפני ומשולם נהרי. אלי ישי קוזז עם ח"כ איילת שקד.

ביום שני התקיימה ישיבת הסיעה השבועית של ש"ס בכנסת בנושא ובסופו הוחלט בסיעה להימנע בקריאה טרומית. ולגבי הקריאות הבאות תתקיים ישיבה בה יוחלט בנפרד כיצד לנהוג.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לאחר ישיבת הסיעה, אמר אחד מח"כי ש"ס: "אנחנו לא נתערב במלחמה של 'ידיעות אחרונות' ו'ישראל היום'. זה עיתון חילוני וזה לא שייך לנו".

במהלך הדיון אמר השר יובל שטייניץ שהציג את עמדת הממשלה: "זה רעיון מסוכן מאין כמותו. מחר יהיו פה אנשים שלא אוהבים אצת הקו הברור של עיתון הארץ ויהיה פה רוב שיציע לסגור את עיתון הארץ. אני לא רוצה לחיות במדינה שבה הפרלמנט דן בסגירת עיתון. אם החוק הזה יקודם חלילה וחס הוא ייפסל בבג"ץ. הצעת החוק של כבל היא לדראון הדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ משה פייגלין אמר כי "אני לא יודע אם יש פה ח"כ אחד שהותקף בצורה כל כך ארסית ומרושעת בעיתון ישראל היום, אז מה? אני אלחם עד טיפת דמי האחרונה שכל אדם יוכל לומר את דעתו. מה זה הדבר הזה שפרלמנט סוגר עיתון? אולי נסגור את הקרן החדשה?. מדובר בהצעת חוק של השמאל שדוגל כל הזמן בחופש ביטוי. פתאום נהייתם לי סותמי פיות וקפיטליסטים. אם יש למישהו במחנה הלאומי ספק שהחוק הכלכך לא חוקתי הזה שהבג"ץ יבוא לעזרתו, אני יכול להרגיע החוק יעמוד במבחן בג"ץ".

ח"כ מוטי יוגב הגיב: "העברת החוק נגד ישראל היום הוא בושה לדמוקרטיה הישראלית. צר לי, ואני מתבייש בכך שיש חברים בסיעת הבית היהודי שחתומים על חוק זה. אני מקווה שבהמשך החקיקה, חוק זה יפול ולא נפגע בחופש הביטוי בישראל. לפי כללים אלו מזמן כבר היה צריך לסגור את עיתון "הארץ" ועיתון "ידיעות אחרונות". עיתון סוגרים רק אם הוא פוגע בצורה בוטה בביטחון המדינה או דברים חמורים דומים. זהו יום שחור לדמוקרטיה".
כנסת ביבי נתניהו ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד