ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מיזם חדש באירופה: לילה ללא תאונות

מטרת המיזם להעלות את מודעות הבליינים לנושא הבטיחות בדרכים בכלל, והאלכוהול בנהיגה בפרט. אור ירוק: "נהגים צעירים נמצאים בסיכון גבוה למעורבות בתאונות. הם נוטים לביטחון מופרז על הכביש ולביצוע התנהגויות מסוכנות"

מיזם חדש באירופה: לילה ללא תאונות

בשבת, 18 באוקטובר, התקיים באירופה מיזם מיוחד שנקרא "לילה ללא תאונות", שמטרתו להעלות את מודעות הבליינים לנושא הבטיחות בדרכים בכלל, והאלכוהול בנהיגה בפרט.

במסגרת המיזם, הגיעו במקביל כ- 900 מתנדבים צעירים ל- 300 מועדוני לילה ב- 27 מדינות בכל רחבי אירופה. במהלך המיזם, הגיעו המתנדבים, שגילם נע בין 17-29, לכניסות של מועדוני לילה ועודדו כל קבוצת חברים לבחור נהג תורן. הנהג שנבחר, מתנדב להישאר פיכח כל הערב ולאחר שהוא מסכים לכך, הוא מקבל צמיד. בסוף הערב, הנהג שנבחר עבר בדיקת נשיפה ואם הוא נמצא פיכח, הוא קיבל מתנות מנותני החסויות של המיזם. בנוסף, המתנדבים עודדו את הנהגים שלא צלחו את הבדיקה, למסור את מפתחות הרכב לחבר שלא שתה.

יוזמי הפרויקט הייחודי מספרים כי מטרתם היא לא להפיץ מסר שלילי או מדכא אלא להיפך – לפתח דיאלוג עם הקבוצה ולתת לבליינים הצעירים את הפתרון הטוב ביותר בכדי שיגיעו הביתה בשלום. הם עושים זאת באמצעות העברת המסר לנהגים, שעליהם להוכיח לחברים שלהם שהם יכולים להחזיר אותם הביתה בשלום, שהם יכולים להגן על חברים שלהם.

פרויקט "לילה ללא תאונות" הושק לראשונה בשנת 1995 בבלגיה והיה הצלחה מסחררת. בשנת 2003 הצטרפו שלוש מדינות אירופאיות נוספות למיזם ומדי שנה עלה מספר המדינות המשתתפות עד לשיא של 27 מדינות השנה.

עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים נמצאים בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים. בשל גילם הצעיר, הם נוטים לביטחון מופרז על הכביש ולביצוע התנהגויות מסוכנות, כמו נהיגה לאחר שתיית אלכוהול. בניגוד לתפיסתם העצמית, הם אינם מנוסים במשימת הנהיגה ואינם מיומנים מספיק כדי להתמודד עם מגוון הסכנות בדרך. בכדי לשנות את תפיסתם יש להגביר את מאמצי ההסברה ולהעלות לצעירים את המודעות לסכנות, באופן הנוגע להם, שאליו הם יתחברו".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד