ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אנטישמי מודרני

יועצו של טראמפ לשעבר האשים את האימהות בגירוש ילדיהם לאושוויץ

הלאומן ויועצו לשעבר מייקל פלין טען שאמהות יהודיות היו שותפות במוות של ילדיהן בשואה, בכך שמסרו את ילדיהן הקטנים לרכבות לאושוויץ. קטע מנאומו פורסם בטוויטר ונצפה למעלה מ-9 מיליון פעמים

ילד יהודי בשואה
ילד יהודי בשואה

מוזיאון אושוויץ תקף את דבריו של יועצו של טראמפ לשעבר שהאשים את היהודים בגירושים שלהם עצמם בידי הנאצים. בנאום שנשא לאחרונה, טען מייקל פלין, לאומן נוצרי, שאימהות היו שותפות למסירת ילדיהן הקטנים לרכבות לאושוויץ.

הוא אמר "כל אמא שיגידו לה, תני לי את הילד שלך, תני לי את התינוק שלך, אנחנו הולכים להפריד ביניכם, אנחנו לא רק נכניס אותך לרכבת. אנחנו הולכים לדחוף אותך כמו סרדינים לרכבת" הוא המשיך וטען ש"לא היו שומרים", ורמז שיהודים יכלו פשוט לעזוב או להגיד לא לחייליו של היטלר.

קטע מנאומו פורסם בטוויטר ונצפה למעלה מ-9 מיליון פעמים. בהצהרה שפורסמה בטוויטר, אנדרטת אושוויץ-בירקנאו מסרה: "הטענה שיהודים יכלו להתנגד בקלות במהלך גירושים להשמדה, רק בשל כוחם המספרי בהשוואה לשומרים, מראה יתר על המידה את הנסיבות הקשות שניצבו בפניהם".

פלין, גנרל לשעבר החזיק מעמד 22 ימים בבית הלבן כיועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ונאלץ לפרוש בשל שקרים שהתגלו בהצהרה שנתן לרשויות. הוא נאם באירוע במישיגן שתואר כ"חגיגה של חירות ועתידה של אמריקה".

זו לא הפעם הראשונה שפלין עולה לכותרות על הכחשת שואה ואנטישמיות. ביולי 2016 אמר מנהל הקמפיין לנשיאות של הילרי קלינטון כי הרוסים עומדים מאחורי הדלפת אלפי מיילים. בתגובה, אמר שהיהודים מאשימים את רוסיה כדי להסתיר את תפקידם בהדלפה. מאוחר יותר הוא התנצל על הדברים.

שואה דונלד טראמפ מייקל פלין נאצים אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד