כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תקבל מאות מיליונים על הביטול

בוטלה רכישת החברה הישראלית בסך 5.4 מיליארד דולרים

טאואר סמיקונדקטור הישראלית הודיעה כי רכישתה על ידי אינטל בסכום של 5.4 מיליארד דולר על ידי ענקית השבבים בוטלה. בגין אי השלמת העסקה, תשלם אינטל לטאואר סכום חד פעמי של 353 מיליון דולר

בוטלה רכישת החברה הישראלית בסך 5.4 מיליארד דולרים
חברת אינטל ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

טאואר סמיקונדקטור הודיעה כי הגיעה להסכמה עם חברת אינטל לפיה עסקת הרכישה שלה על ידי ענקית השבבים, שעליה הודיעה בפברואר 2022, לא תושלם. טאוור סמיקונדקטור ממגדל העמק לא תימכר לאינטל. בפברואר אשתקד הודיעו החברות על הסכם לרכישת טאוור בסכום של 5.4 מיליארד שקל.

לאחר בחינת המצב ודיונים מעמיקים שבוצעו, ומכיוון שטרם התקבלו אינדיקציות חיוביות לקבלת חלק מהאישורים הרגולטוריים הנדרשים להשלמת העסקה, שני הצדדים הסכימו כי לא ניתן להשלים את עסקת הרכישה. בהתאם לתנאי ההסכם מפברואר 2022- בגין אי השלמת העסקה, תשלם אינטל לטאואר סכום חד פעמי של 353 מיליון דולר.

הדד ליין לאישור עסקת המכירה היה עד ליום שלישי. ההודעה על חלק מהאישורים הרגולטורים מתייחסת בעיקרה לרגולטור הסיני שהכשיל את העסקה בחודשים האחרונים. ההערכה היא, שכחלק מהמשבר הכלכלי בין סין לארצות הברית ביקשו בבייג׳ינג להקשות על עסקת הענק של אינטל. לפני כמה חודשים מנכ״ל אינטל העולמית הגיע לפגישה בבייג׳ינג עם אנשי רשות החברות שם אך המגעים לא הבשילו לאישור המתבקש.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר, התייחס לביטול העסקה ואמר: "טאואר התרגשה להצטרף לאינטל על מנת לממש את החזון של פאט גלסינגר לקדם את עסקי ה-FOUNDRY של אינטל (ייצור עבור אחרים). אנו מעריכים את המאמצים שבוצעו על ידי כל הצדדים על מנת לנסות ולהוציא עסקה זו לפועל. במהלך 18 החודשים האחרונים, המשכנו להתקדם משמעותית מבחינה טכנולוגית, תפעולית ועסקית. אנו נמצאים במצב מעולה להמשיך ולהניע את השגת המטרות האסטרטגיות והטקטיות שלנו לטווח הקצר, הבינוני והארוך, תוך כדי התמקדות בהמשך צמיחה בשורה העליונה והתחתונה של התוצאות הפיננסיות שלנו".

מנכ״ל אינטל, פאט גלסינגר מסר בתגובה: "הכבוד שלנו לטאואר רק גדל בתהליך הזה. נמשיך לחפש הזדמנויות לעבוד יחד בעתיד".

אינטל Intel עסקת רכישה ביטול עסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד