כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כהן לארדן: בדוק ההתבטאויות בפולישוק

סערת ההסתה בסדרה פולישוק מסרבת לגווע: יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אמנון כהן מש"ס פנה לשר התקשורת ארדן בדרישה לבדוק את ההתבטאויות החמורות בסדרה • "הלהטת רוחות נוספת בין קבוצות בתוך הציבור היהודי היא מסוכנת, מיותרת ועלולה להוביל את מדינת ישראל למחוזות לא-טובים" • "לפי תשובת השר - אשקול אם לקיים דיון"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) מבקש משר התקשורת גלעד ארדן לבדוק את ההתבטואיות נגד הציבור החרדי בסדרה "פולישוק". ערוץ 2 כפוף לרשות השניה לרדיו ולטלוויזיה, ורשות זו כפופה לביקורת המדינה.

במכתבו לשר ארדן כותב כהן כי "מדינת ישראל נמצאת כעת בתקופה בה האלימות בין קבוצות שונות באוכלוסיה (יהודים וערבים) גואה. הלהטת רוחות נוספת, הפעם בין קבוצות בתוך הציבור היהודי היא מסוכנת, מיותרת ועלולה להוביל את מדינתו למחוזות לא טובים. דווקא בימים אלה אנו נדרשים לשמור ולשמר את אחדותינו הפנימית והלכידות בתוך העם היהודי. על אף שמדובר בתוכנית סאטירה, חשוב לזכור שהיא משודרת בשעות ה"פריים-טיים" בערוץ הפופלארי בישראל (2). על כן, השפעת תכניו על הציבור הישראלי גדולה.

"אבקש מכבוד השר, כמי שאמון על הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו שמפקחת על תכני הערוץ, לבחון את המשך ההתבטאויות בפרקים הבאים במהלך העונה, ולבחון האם קיימת הסתה יוצאת דופן כנגד קבוצה כזו או אחרת בציבור הישראלי".

כהן מציין כי למרות שאהוא מכבד את חופש היצירה וההומור בסדרה, חשוב להפעיל שיקול דעת, "דווקא בזמנים כאלה המכתיבים לנו מציאות של קונפליקטים בין ציבורים בתוך המדינה".

כהן הוסיף כי לפי תשובת השר, הוא ישקול אם לקיים דיון בנושא בוועדה.
כהן מכתב ביקורת המדינה וועדה פולישוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד